עכשיו תורה של מלפיסנט

דצמבר 8, 2011

מלפיסנט - היפהפייה הנרדמת - דיסני - הספרייה הפנטסטית
ברוח העיבודים הפופולריים לאחרונה, דיסני חוזרים לסיפור היפהפייה הנרדמת, הפעם מן הצד של המכשפה מלפיסנט.

העולם שייך לעיבודים, או כך לפחות נדמה, לאור גל העיבודים השוטף את תעשיית הסרטים בשנתיים האחרונות. במקביל, אולפני דיסני משקיעים מאמצים ניכרים על מנת לרענן את מותג העכבר ולהתאימו לטעם הצרכנים של המאה ה-21. זה מסביר מדוע בנסיכה והצפרדע (2009) קיבלנו נסיכה יזמת החולמת להקים מסעדה בכוחות עצמה, מדוע בימים אלה נמצא בשלבי הפקה מתקדמים הסרט אמיצה (2012), בו נקבל נסיכה סקוטית לוחמת ומדוע, מתישהו ב-2013, נקבל ככל הנראה את מלפיסנט – סיפורה של המכשפה הרעה מהיפהפייה הנרדמת.

עיבודים לאגדות ולסיפורים, אשר מציגים את גרסת הנבל אינם חדשים, כאשר הידוע מכול, הוא ככל הנראה המחזמר מרשעת, אשר מספר את סיפורה של המכשפה הרעה של המערב. האם דיסני יצליחו לשחזר את ההצלחה של המחזמר ושל סיפור היפהפייה הנרדמת, שהוא אחד מהקלסיקות הידועות ביותר שלהם? הם בהחלט מתכוונים לנסות. כמה לנסות? מספיק כדי שחיפושי הבמאי יכללו שמות מוכרים כמו טים ברטון, דארן ארונובסקי ואפילו מיודענו, גיירמו דל טורו, טען כי אם יציעו לו את הג'וב ישקול זאת בחיוב. כרגע, תפקיד הבמאי ילך ככל הנראה לדיוויד או. ראסל (שלושה מלכים, הלוחם).

כמו כן, אף על פי ששום דבר אחר לא בטוח לגבי הפרויקט, נראה שמה שבטוח, הוא שאנג'לינה ג'ולי רוצה וככל הנראה גם תזכה לשחק בתפקיד הראשי. עוד שם מוכר הקשור בפרויקט, הוא לא אחר מאשר המפיק ג'ו רות', אשר היה מעורב בהפקת העיבוד האחרון של אליס בארץ הפלאות, וכן מעורב בהפקת שלגייה והצייד, ובקרוב גם בעיבוד החדש של דיסני לקוסם מארץ עוץ (Oz: The Great and the Powerful).

ואם כבר מדברים על הקוסם מארץ עוץ, צפו פגיעה, כי לפני שהמסך ירד על מלחמת השלגיות, מסתמנות כבר שתי המלחמות הבאות שבפתח: הראשונה, בין שני עיבודים לסיפורו של פרנק ל. באום, השנייה, בין שתי גרסאות לפיטר פן, על בסיס סיפורו האלמותי של ג'יימס מת'יו בארי. אבל על זאת ועוד תשמעו מספיק בזמן הנכון.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.