תור: אהבה ורעם – Thor: Love and Thunder

יוני 7, 2022

תור: אהבה ורעם כבר מעבר לפינה. הפעם תורה של ג'יין פוסטר לשאת את הפטיש הקסום

בסרט החדש של ה-MCU (Marvel Cinematic Universe), שעומד להשתגר אל בתי הקולנוע הישר מאסגרד, ג'יין פוסטר (נטלי פורטמן), אהובתו לשעבר של ת'ור (כריס המסוורת') יורשת את מיולניר, הפטיש של אל הרעם, לאחר שהנ"ל עבר לגרזן. לא זאת בלבד, הפטיש מעניק לה את כוחותיו של תור, ולמעשה, היא יורשת את תפקידו (מסתבר שאודין טעה לגבי חשיבותו של הפטיש לאל הרעם הנורדי).

אבל הפרישה של תור נפסקת כשבאטמן, אהמ… גור רוצח האלים (כריסטיאן בייל) נכנס לתמונה כדי, ובכן… לרצוח את האלים. אז אל הרעם בדימוס, אלת הרעם בסדיר ועוד כמה חברים מרחבי הגלקסיה חוברים יחדיו כדי לגבור על האיום החדש.

באופן עקרוני, אני לא חסיד גדול של סרטי קולנוע שדוחסים לשעתיים וחצי קשתות עלילתיות שנמשכו בקומיקס חודשים ושנים (מה שאני כמעט בטוח שיקרה כאן). אבל דווקא במקרה הזה, אני חושב שהדחיסה יכולה לעשות לסיפור דווקא טוב. לדעתי, אופרת הסבון שעשו מן הסיפור הזה בקומיקס סבוכה מדי למעקב.

מה שכן, לתחושתי, משהו שקצת הלך לאיבוד במסע השיווק של הסרט, הוא שאל הרעם הופך לאישה. אל-הרעם-הופך-לאישה. לפני מספר שנים, כשהטיזרים לקומיקס חשפו את הפרט הזה, עולם החובבים היה כמרקחה. כל הרשת רחשה – "למה הופכים את כל הגיבורים שלנו לאפרו-אמריקאים, לנשים, ללהט"בים?!" "עד מתי לוחמי הצדק החברתי ימשיכו להרוס לנו את הקומיקס…"

כשיצא "מכסחי השדים" עם צוות נשי גם אז נזעקו החובבים – ומדובר בפרנצ'ייז קטן בהרבה מן ה-MCU. אבל כעת, כשמגיע הסרט עם ת'ור האישה, כולם בשקט. האם התבגרנו מאז? מעניין.

תקציר העלילה

בסרט הנוכחי תור (כריס המסוורת') יוצא למסע שונה מכל מה שחווה עד כה – מסע בעקבות שקט פנימי. אך הפרישה שלו לא מחזיקה זמן רב כאשר רוצח גלקטי בשם גור רוצח האלים (כריסטיאן בייל), אשר שואף לחסל כל האלים באשר הם, נכנס לתמונה.

על מנת להילחם באיום הזה תור חייב לגייס לטובתו את חבריו ואלקירי (טסה תומפסון), קורג (טאיקה וואיטיטי) וחברתו לשעבר ג'יין פוסטר, אשר להפתעתו הרבה של תור מסוגלת להרים את פטישו הקסום, מיולניר, בדיוק כמו אל הרעם. יחד, הם יוצאים אל מסע קוסמי מפרך במטרה לפענח את המסתורין מאחורי הנקמנות של גור רוצח האלים ולעצור אותו בטרם יהיה מאוחר מידי.

בימוי: טאיקה וואיטיטי

שחקנים: כריס המסוורת', נטלי פורטמן, כריסטיאן בייל, טסה תומפסון, ראסל קרואו וג'ף גולדבלום.

תור: אהבה ורעם
Thor: Love and Thunder
ארה"ב, 2022
הסרט יגיע לבתי הקולנוע ב-7.7.22

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.