ניצוצות – פנטזיה אורבנית ישראלית

פברואר 24, 2024

ניצוצות - מיכל בסן ואור רוט - איור הכריכה

"ניצוצות" הוא ספר פנטזיה רומנטית/אורבנית ישראלי וגאה. אתם רוצים ורוצות לעזור בהוצאתו!

ניצוצות, מאת מיכל בסן ואור רוט, הוא רומן פנטזיה ישראלי, חיפאי (וגם תל-אביבי, באר-שבעי וירושלמי) וגאה. הוא גם ספר שרציתי להחזיק בידיי מאז שקראתי טיוטה שלו לפני מספר שנים. צמד המחברות יצרו יחדיו את "חיפה הנסתרת" (מונח שלי, לא שלהן) – מקום בו מתנהלת חברה קסומה במקביל לחברה האנושית והמוכרת. חברה זו היא, ככל הנראה, הניסיון המוצלח ביותר שנתקלתי בו לייבא את הקונספט של פיות/אלפים לישראל, בצורה טבעית ומעניינת.

העבודה על ניצוצות החלה אי-אז במעמקי הקורונה, כשמיכל (אז מחיפה) ואור (ניו-יורק) רצו רומן שישלב את מה שאהבו בספרות הפנטזיה של ניל גיימן והולי בלק, עם הרגש והדרמה שהן מכירות מעולם ספרות המעריצים (fanfiction בלעז) ולעשות את זה כאן, בישראל, בעברית.

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

שחר, המוכר גם בשם "השיפוצניק", הוא בן האדם היחיד בכל אזור חיפה שמודע לקיומו של העולם הקסום. במסגרת תפקידו, שחר עורך סידורים עבור המאפיה הבהאית, מטפל בכל מה שדורש גישה לעולם האנושי, ובאופן כללי – פותר בעיות שאפשר לפתור רק באמצעות פגיון ברזל (ליליות לא מסוגלות לגעת בברזל, אאוץ').

כשיום אחד הוא נתקל בסהר, בן אנוש שמסובך עד הצוואר בעסקי ליליות, שחר מכריח את עצמו להיות ענייני. אז מה אם סהר הוא בדיוק הטעם שלו? ליליות הן רמאיות, גם ככה קשה לו להתפרנס והוא צריך להפסיק לעזור לאנשים – ליליות או עמי-ארצות – בחינם.

למרבה המזל (או ביש המזל), סהר זקוק מאוד לעזרה, שחר לא מסוגל לעמוד בפניו וביחד השניים יוצאים להרפתקה מסמרת-שיער.

בסן ורוט הצליחו לרקוח תבשיל שעד השנתיים-שלוש האחרונות נחשב כמעט בלתי אפשרי – פנטזיה אורבנית משכנעת וכתובה היטב, המתרחשת בישראל. "חיפה תחתית" היא מקום קסום, מסתורי ולעתים מסוכן. העולם הקסום שיצרו מספק הסברים פנטסטיים נפלאים לתופעות שכמעט כל מי שגרו אי פעם בחיפה יכירו, והתוצאה היא תחושה היכרות מוקדמת לצד זרות בסגנון לעולם-לא עולם של ניל גיימן. אחרי קריאתו, לא תסתכלו על חיפה שוב באותו אופן.

מימון ההמון

בעולם מתוקן, ניצוצות היה יוצא בהוצאה גדולה ומסודרת והופך ללהיט מידי, ולא היה זקוק לגייס בהדסטארט. אבל אנחנו חיים בעולם הזה, אז בסן ורוט נאלצו לצאת לקמפיין גיוס המונים, כדי להצליח להוציא את הספר בעצמן, ואז הוא יהפוך ללהיט מידי.

הקמפיין הגיע ל-33% מימון בתוך יומיים שלושה, וכעת – פחות משבועיים אחר השקתו, הוא עומד על כ-60%. השיג מרשים, במיוחד לאור העובדה שכולנו נמצאים בתקופה לא פשוטה בכלל, מצב הרוח הלאומי ברצפה, וצמד המחברות לא בדיוק אושיות רשת, בלשון המעטה.

אז מה סוד הצלחת הקמפיין? לדעתי, פשוט מאוד: הספר עד כדי כך טוב – טוב מכדי לא לצאת. אם גם אתם ואתן אוהבים פנטזיה אורבנית, וברצונכם לקרוא ספר מצוין בז'אנר, המתרחש בישראל, אני ממליץ לכם בחום לבקר בעמוד הקמפיין ולקחת חלק ביציאתו!

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.