שמועה: רוברט דאוני ג'וניור מתוכנן לככב ב-ספר בית הקברות

אפריל 24, 2023

ספר בית הקברות - איור מתוך הרומן הגרפי

האם ספר בית הקברות של ניל גיימן יחזור לחיים, והאם רוברט דאוני ג'וניור יככב בו?

לאחר שנים רבות שבהן גילם את איירונמן, עבור מארוול, נראה שחברת האם, דיסני, מבקשת ללהק את הכוכב לעיבוד הקולנועי של ספר בית הקברות, מאת ניל גיימן. מארק פורסטר, שביים את סרט הלייב אקשן של פו הדוב, כריסטופר רובין (וכן את קוואנטום של נחמה ואת מלחמת העולם Z) גוייס להוביל את הפרויקט, עם תסריט מאת דיוויד מגי (David Magee).  לפי הדיווחים, לפורסטר, השותפה שלו רנה וולף ולדיסני היו יחסי עבודה מצוינים בזמן הפקת כריסטופר רובין, ולכן ככל הנראה החליטו להמשיך אותם לפרויקט נוסף.

ספר בית הקברות, שראה אור ב-2008, מגולל את סיפורו של נובאדי "באד" אואנס, המאומץ ומגודל על ידי הדיירים העל-טבעיים של בית קברות, לאחר שמשפחתו נרצחת באכזריות. אם השמועות נכונות, הרי שדאוני ג'וניור מתוכנן לגלם את דמותו של סילאס, ערפד המסייע לרוחות הרפאים לגדל את הילד היתום. הוא מאופק, מגונן, רחמן ומבין.

גיימן זכה עבור הספר בפרס הבריטי, מדליית קרנגי ופרס האמריקאי, מדליית ניוברי, לספרי ילדים הטובים של אותה שנה. הייתה זאת הפעם הראשונה ששני הפרסים הוענקו לאותה יצירה. ספר בית הקברות זכה גם בפרס ההוגו לספר הטוב ביותר ובפרס הלוקוס עבור ספר הנוער הטוב ביותר על ידי מנויי כתב העת לוקוס.

האם ספר בית הקברות שב מן המתים?

נשאלת השאלה, אם השמועה נכונה, באיזה מין סרט צפוי דאוני ג'וניור להשתתף? שנה לאחר יציאתו של ספר בית הקברות הגיע עיבוד של ספר אחר של גיימן אל המסך הגדול – קורליין. הסרט, שצולם בסטופמושן זכה להצלחה רבה ומוסיף להיות פופולרי עד היום. אם השמועות נכונות, הוא גם כמעט גזל לפיקסר את האוסקר עבור למעלה. לכן, כשפיקסר הביעו עניין בעיבוד של הגרסה המורבידית של גיימן לספר הג'ונגל, היה זה רק טבעי שהם הפקידו את הובלת הפרויקט בידי הנרי סליק, ענק הסטופמושן שביים את קורליין.

לכאורה, היו לסרט את כל התנאים להצליח: מימון בשפע, חברת אנימציה מנוסה, במאי מוכשר שידוע בחיבתו לפנטזיה אפילה, ושכמעט קטף את האוסקר על עבודתו. ההצלחה הגדולה של קורליין הראתה שיש אפילו קהל וביקוש לסרט מורבידי שכזה. הדרך למסך הגדול נראתה סלולה. אבל מסתבר שהסרט על הילד המתגורר בבית הקברות התקשה לקום לתחייה. שנה וחצי אל תוך הפרויקט סליק נטש ללא הסברים, ולאחר נטישתו, גם פיקסר ויתרו על העיבוד. מאז ועד היום הסרט נשאר בפורגטוריום. אך למרות שפיקסר הלכו לדרכם, הזכויות נותרו בידי דיסני, ובניגוד לסטודיו האנימציה, אולפני העכבר מפיקים סרטים מכל סוג, ואף בנו לעצמם בעשור וחצי האחרונים שם בעיבוד סרטי אנימציה ללייב אקשן. אם כך, האם יכול להיות העיבוד הקולנועי לספרו של גיימן לא יהיה סרט אנימציה כלל?

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.