מהדורת אספנים אולטימטיבית של טרילוגיות שר הטבעות וההוביט

ספטמבר 11, 2021

לרגל 20 שנה ליציאת "שר הטבעות: אחוות הטבעת" תצא מהדורת אספנים מהודרת של כל סרטי פיטר ג'קסון המבוססים על יצירותיו של טולקין

העולם השתנה… אני מרגיש את זה במים. אני מרגיש את זה באדמה… אני מריח את זה באוויר… 20 שנה חלפו מאז "שר הטבעות: אחוות הטבעת" הגיע אל בתי הקולנוע והציב סטנדרט חדש לסרטי פנטזיה אפית. ב-2012, הצטרפו לטרילוגיה הראשונה גם שלושה סרטים על "ההוביט". לכבוד המאורע, הופק אוסף הסרטים האולטימטיבי, אשר מאגד את כל ששת הסרטים, לאחר שעברו רימסטרינג ל-K4, על בלו-ריי.

מה כולל המארז של המהדורה

המהדורה החדשה מכילה הן את הגרסה הקולנועית והן גרסה מורחבת של כל אחד מהסרטים, כמו גם גרסאות עם הערות הבמאי. התוכן הייחודי מגיע באריזה מתכתית לאספנים. בנוסף לסרטים כולל מהדורת האספנות, Alamo Drafthouse איחדו את בכירי הסרטים לשלוש שיחות בהנחיית סטיבן קולבר (אחד הטולקינאים הידועים בעולם). אם לא די בכך, כלולים באוסף סרטוני הפרומו של סרטי שר הטבעות וההוביט מפסטיבל קאן.

לצד הפיצ'רים הדיגיטליים מגיעה המהדורה עם ספרון בן 64 עמודים. בספרון סקיצות של התלבושות צילומים מהסט ורשימות הפקה. עוד כלולים במארז 7 קלפי פוסטר דו-צדדיים, אחד לכל סרט וקלף "ריבנדל" ייחודי. פיצ'ר מעניין נוסף של מהדורת יובל ה-20, הוא שניתן לשנות את הקונפיגורציה של המארז לארבע תצורות הצגה שונות.

האם כדאי לרכוש

שאלה מצוינת. עם תג מחיר של 240 דולר (239.99 אם נדייק), מדובר במוצר כלל לא זול. זה נכון במיוחד בזמנים בהם כל מי שרוצה לצפות בסרטים יכול לעשות זאת באופן פיראטי, או באחד משירותי הסטרימינג. סיבה נוספת לכך שהמחיר אינו מוצדק, היא ש-20 שנה אחרי צאת סדרת הסרטים, לא מן הנמנע שכל מי שרצה לרכוש אותם, כבר עשה זאת עד היום. לכן נשאלות השאלות, מה מארז יובל ה-20 מחדש, ומה ערכו האספני.

מבחינת תוכן חדש וייחודי, יש את שלושת הפרקים של השיחות עם סטיבן קולבר וסרטוני הפרומו מפסטיבל קאן. למרבה הצער, סרטי התעודה על האפנדיקסים, שהיו חלק ממארזים קודמים, בולטים בהיעדרם. כמו כן, חשוב לציין כי הסרטים אינם מותאמים לצפייה בתלת-ממד. זה חבל, כיוון שלפחות טרילוגיית "ההוביט" הופקה במיוחד בפורמט זה.

מבחינת ערך אספני, אין ספק שמדובר במארז יפה, עם תוספות חביבות. מצד שני, מוצרי אספנות שווים רק כמה שמוכנים לשלם עבורם, כמובן. מדובר במוצר בייצור המוני, וללא מגבלה על מספר העותקים שהופקו ויופקו. לכן, החסם היחיד שמונע מחובבים להניח את ידיהם עליו, הוא העלות. למותר לציין שאם המוצר לא יתקבל באהדה רבה, קרוב לוודאי שהעלות תרד. כמו כן, כל שימוש בדיסקים ובמוצרים הנלווים אליהם יפחית מערכם. לכן, הערך האספני של "מהדורת אספנים" זו מוטל בספק.

בסופו של דבר, השאלות היחידות שמשנות הן, כמה אתם אוהבים.ות את הסרטים? כמה הנאה תפיקו מהם, מן האריזה היפה ומן המוצרים הנלווים? וכמובן, האם יש לכם 240 דולר זמינים למטרה הזאת? אלו שאלות שכל אחד ואחת מכם יכול לענות בשביל עצמו.

מהדורת ה-20, עם כל הטוב שבה, תהיה זמינה לרכישה החל מה-26 לאוקטובר, 2021.

לרכישה מוקדמת של המארז באמזון

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.