לוקווד ושות' – סדרת פנטזיה אורבנית בנטפליקס

מאי 18, 2023

אם אתם אוהבים את הפנטזיה שלכם עם קורטוב של אופל אורבני, בהחלט לא תרצו לפספס את לוקווד ושות', אחת הסדרות הטובות בנטפליקס, שכנראה לא שמעתם עליה

אי אז ב-2014 הצגנו בפניכם סופר בריטי בשם ג'ונתן סטראוד וסדרה חדשה שהוצגה לישראל, בשם לוקווד ושות'. הסדרה מתרחשת בלונדון מודרנית חלופית, בה כבר למעלה מ-50 שנה סובלת אנגליה ממגפה נוראה של רוחות רפאים. אלו גם לא רוחות הרפאים הידידותיות או המצחיקות שהתרגלנו לראות בנרטיבים שונים. לא, רוחות הרפאים של סטראוד כועסות ורצחניות. פתרון חלקי הושג כאשר הבינו חוקרים שילדים ובני נוער מסוגלים לראות, לשמוע ולחוש רוחות רפאים עד הגיעם לבגרות. גילוי זה מביא לפתיחתן של סוכנויות למאבק ברדיפות המשליטות טרור ברחובות העיר העתיקה.

אל תוך הקלחת הזאת מגיעה לוסי קרלייל, חוקרת צעירה ומוכשרת, שמקווה להתחיל חיים חדשים וקריירה ראויה לשמה באחת מהסוכנויות היוקרתיות. תחת זאת, היא מגלה שלונדון לא מחכה לה, ומוצאת עצמה מצטרפת לסוכנות הקטנה והעלובה ביותר בעיר, המנוהלת על ידי נער כריזמטי בשם אנתוני לוקווד.

בישראל, הסדרה לא זכתה להצלחה רבה, כנראה, כי תורגמו רק שני ספרים מתוך החמישה המרכיבים את הסדרה. חבל. אבל בחו"ל היא הצליחה לא רע בכלל. מספיק בשביל להפוך לסדרה מגניבה לחלוטין בנטפליקס. פה שב הקהל הישראלי לתמונה. העונה הראשונה שעלתה לאוויר בסוף ינואר, השנה (2023). היא מונה 8 פרקים ומבוססת על שני הספרים הראשונים (אלה שגם תורגמו לעברית), גרם המדרגות הצורח והגולגולת הלוחשת.

למה כדאי לצפות

איכות ההפקה גבוהה מאוד, גם אם האפקטים לא תמיד מרשימים. מה שעושה את הסדרה זאת העלילה המעניינת, האווירה הקריפית-מודרנית שהיוצרים הצליחו לתרגם למסך, והליהוק המושלם. אנסמבל השחקנים הצעירים נושא על כתפיו בכבוד את העלילה העשירה ומצליח להעביר את תחושת הסכנה ואת המורכבות של אותה לונדון אלטרנטיבית.

אם אתם אוהבים את הפנטזיה שלכם עם קורטוב של אופל אורבני, בהחלט לא תרצו לפספס את קורותיהם של לוסי קרלייל (רובי סטואוקס), אנתוני לוקווד (קמרון צ'פמן) וג'ורג' קארים (אלי חדג'י השמטי) במלחמתם ברוחות של לונדון.

כמו כן אחד, זאת הזדמנות מצוינת לחזור לספרים שראו אור בעברית. אלו ספרי נוער מצוינים ומומלצים בחום. מי יודע, אולי עניין מחודש יביא את הוצאת ידיעות ספרים ואת ספרי עליית הגג להשלים את תרגום הסדרה.

כמו כן שתיים, לפני ימים ספורים נודע שהוחלט לא לחדש את הסדרה לעונה שנייה, וזה ממש לא הוגן. באמת שמדובר באחת הסדרות האיכותיות ביותר שתמצאו בנטפליקס. אז אולי אם מספיק צופים יגלו את הסדרה ויתנו לה את האגודלים למעלה להם היא ראויה, יהיה אפשרי להפוך את רוע הגזירה.

כמו כן שלוש, ג'ונתן סטראוד, מחבר הסדרה, הוא אחד האנשים החביבים ביותר שתכירו. למעשה, הוא אפילו הסכים להתראיין לספרייה הפנטסטית. אנחנו בעדו. חוץ מזה, שאם הסדרה הזאת תצליח, אולי נזכה לראות גם עיבוד טלוויזיוני של "הקמע מסמרקנד"?

בקרו באתר הבית של ג'ונתן סטראוד

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.