מלחמת האלים (GODS OF EGYPT)

פברואר 14, 2016

מלחמת האלים - אלי מצרים - הספרייה הפנטסטית

כשג'יימי לאניסטר הדני היה אל מצרי ואיבד את עיניו, על ידי אל מצרי-סקוטי, רק כדי להינצל בעזרת גיבור מצרי-אוסטרלי – בכורת "מלחמת האלים" מתקרבת

קשה להבין מה גורם למפיקים בהוליווד כיום לקחת מיזם כגון "מלחמת האלים" (השם שנבחר בישראל ל-Gods of Egypt) ו… ובכן, להפיק אותו. בין שלל הסרטים הכבדים שהופיעו לאחרונה על המסכים, לאלו שעתידים להופיע קרוב, "מלחמת האלים" בולט בעיקר בהיותו לא בולט. למיטב ידיעתי, איש לא ממש ציפה לסרט הזה, ובכל זאת, הנה הוא, כמעט כאן, עם רשימת שחקנים מרשימה ומספיק אפקטים ממוחשבים כדי להתחרות בסרטי "מלחמת הכוכבים" מסוימים, שלא התרחשו מעולם. בין המשתתפים בסרט: ג'רארד באטלר הסקוטי, בתפקיד האל סת'; ניקולאי קוסטר-וולדו הדני, בתפקיד האל הורוס; ג'פרי ראש האוסטרלי, בתפקיד האל רא וניתן להמשיך עוד ועוד. בכל אלו לא תמצאו שחקן אחד שאפילו מזכיר בחזותו מישהו שניתן היה לבלבל אותו עם מצרי, או מן הכיוון הכללי של המזרח התיכון. ווייטווש (whitewash) שכזה כבר מזמן לא נראה במחוזותינו.

 

פנים ושמות מוכרים

אגב, למי שלא זיהה את השם, קוסטר-וולדו הוא השחקן המגלם את דמותו של ג'יימי לאניסטר בסדרה הפופולרית, "משחקי הכס". קשה להאמין שהשחקן הדני, שהקריירה שלו מעולם לא הייתה במצב טוב יותר, זקוק היה לסרט (מה גם שבאופן כללי, כדאי לו להפסיק לאבד איברים בסרטים). גם לשחקנים האחרים לא בטוח שחסרה עבודה. מה, אם כן, יכול היה לגרום להם להיענות להשתתף במה שעל פניו לפחות, נראה כמו זבלון אקשן ואפקטים בנוסח "התנגשות הטיטאנים"? קשה לנחש. מה שכן, יכול להיות שזה קשור לבמאי ולמפיק שעומד מאחורי הסרט – אלכס פרויאס, יוצר קולנוע אוסטרלי ממוצא יווני. פרויאס אולי אינו מן הבמאים הכי ידועים בהוליווד, אבל הוא ממש אינו קוטל קנים ואחראי על כמה מן היצירות המסקרנות של המאה שעברה: הוא קנה את שמו הבינלאומי עם סרטים כגון "העורב" (בכיכובו של ברנדון לי המנוח), "עיר אפלה" (יצירה שמגיע לה הרבה יותר קרדיט משקיבלה, "אני, רובוט" (על פי הסיפורים הקצרים של איזק אסימוב) ובכיכובו של ויל סמית' ועוד.

עם רקורד מסקרן שכזה, יש סיכוי של ממש שלמרות כל הנאמר לעיל, "מלחמת האלים" עשוי אשכרה ללהפתיע ולהיות סרט מעניין ומשמעותי מן הצפוי. יותר מכול, נוכחותו של פרויאס בכיסא הבמאי, היא שגורמת לי לחשוב שמגיעה לסרט תשומת לב מיוחדת. אבל גם אם לא, לכל הפחות מדובר בפיקס של פנטסיה לחובבים המכורים (כמוני, למשל). באופן אישי, הספרן הזה ישמח לאכול את הכובע בשביל להיות מופתע לטובה עם סרט פנטסיה טוב.

אז, על מה בעצם הסרט?

 

תקציר העלילה

סת, אל החושך , משתלט על כס המלכות של האימפריה המצרית. בק, גיבור בן אנוש, חובר לאל הורוס במטרה להציל את האימפריה ואת אהובתו.

 

צפייה מהנה!

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.