מוזיאון הנפלאות של מיס פרגרין – מדריך לעולם המשונים

אפריל 2, 2022

"מוזיאון הנפלאות של מיס פרגרין" הוא הספר הבא בסדרת ספרי "המשונים" של רנסום ריגס

אם לומר את האמת, תהיתי האם כעת, עם סיום סדרת ספרי "המעון של מיס פרגרין לילדים משונים", רנסום ריגס, מחבר הספרים ישאיר מאחוריו את העולם שהמציא. הטלתי בכך ספק, כיוון שריגס כבר הוציא בעבר ספר נלווה לסדרה, בשם Tales of the Peculiar. זהו ספר אגדות שמוזכר בספרים עצמם, לא בשונה מ"מעשיות בידל הפייטן" בסדרת "הארי פוטר" של רולינג. אם רולינג הייתה הדוגמה, הרי שצפוי היה לפחות עוד ספר נלווה אחד שיהיה מעין 'מדריך לעולם המשונים' (בעולם של ריגס אין מקבילה לקווידיץ', כך שזה לא על הפרק).

מוזיאון הנפלאות של מיס פרגרין

ובכן, הספר הזה כאן, ושמו הקצר והקולע מונה לא פחות מעשרים-ושלוש מילים:Miss Peregrine's Museum of Wonders: An Indispensable Guide to the Dangers and Delights of the Peculiar World for the Instruction of New Arrivals. או, בתרגום לעברית: מעון הנפלאות של מיס פרגרין: מדריך חיוני לסכנות והנאות עולם המשונים למבקרים חדשים. אבל האם הקוראים בכלל רוצים עוד ספר על עולם המשונים? במיוחד כשהספר הזה אינו עלילתי? התשובה, כמובן, אינה חד-משמעית. יהיו מי שישמחו להזדמנות לחזור שוב, אולי בפעם האחרונה, לעולם הקסום, האפל והנפלא שריגס פיתח. מנגד, יהיו מי שיראו בספר העתידי כניסיון לסחוט את הרווח על הזיכיון המצליח עד הטיפה האחרונה. למעשה, האפשרויות לא פוסלות אחת את השנייה. יכול להיות שמדובר בצעד כלכלי ביסודו, ועדיין להיות רצוי ואהוד על ידי חובבי הסדרה. אישית, אשמח להניח את ידיי על הספר ולהעמיק שוב אל נבכי עולם המשונים. אני רק מקווה שהספר החדש יעשה צדק לאלה שקדמו לו.

תקציר (בתרגום חופשי)

מדריך נלווה מהודר לעולם הסדרה שהייתה במקום הראשון ברשימת רבי המכר, "המעון של מיס פרגרין לילדים משונים". כל מה שעליכם לדעת על עולם המשונים, פרי עטה של מיס פרגרין עצמה.

עשיר להפליא והנאה צרופה, "מוזיאון הנפלאות של מיס פרגרין" הוא מדריך חיוני לעולם המשונים – מושלם עבור חובבים ותיקים וקוראים חדשים כאחד. הספר מכסה הכול, מעצות להיטמעות בין נורמלים חשודים ועד לולאות הזמן הפופולריות ביותר שתרצו לבקר בהן כתיירי זמן. הוא אידאלי לכל מי שסקרן לגבי העולם של מיס פרגרין: ההיסטוריה המוזרה שלה, מנהגים מסקרנים, מקומות מרתקים, שמות המפורסמים (והידועים לשמצה) ועוד.

הספר, שכתוב בסגנונה הייחודי של מיס פרגרין, הוא גם הרחבה דרמטית ליקום אותו חובבים כבר למדו לאהוב. הוא מציג אינספור משונים חדשים, אויבים, לולאות זמן, לולאות זמן, סיפורים וסודות, כמו גם מאות תמונות וינטג' שלא נראו מעולם ואיורים נבחרים.

"אחרי שישה ספרים של ההרפתקאות מסמרות השיער של ג'ייקוב פורטמן בקרב המשונים, "מוזיאון הנפלאות" היה הזדמנות משמחת לשחק עם העולם אותו בניתי במשך זמן כה רב – ואז לבנות אותו אפילו עוד". אמר ריגס, בהודעה לתקשורת. "אני לא יכול לחכות לחלוק את כל הדברים המשונים שאוגדו בו. זוהי גם פסגת הסדרה וגם נקודת התחלה לקוראים חדשים, וייתכן שזהו הספר שהכי נהניתי לכתוב. או שאני צריך להגיד, הספר שמיס פרגרין הכי נהנתה לכתוב (סליחה)".

נכון לכתיבת שורות אלה, הוצאת כתר לא תרגמה עדיין את ספר המעשיות הנלווה לסדרה, שראה אור ב-2016. האם תעשה זאת עם הספר החדש? "מוזיאון הנפלאות של מיס פרגרין" צפוי לראות אור באנגלית בסוף ספטמבר, השנה. כמובן שנעדכן אתכם בכל התפתחות.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.