שבע האחיות, מאת ניל גיימן – עדכון

דצמבר 21, 2023

שבע האחיות - ספר ההמשך של לעולם-לא עולם, מאת ניל גיימן

ניל גיימן עובד על "שבע האחיות", ספר ההמשך ל"לעולם-לא עולם" ולנו יש את החדשות

לעולם-לא עולם ( Neverwhereבאנגלית) הוא שמו של אחד הספרים המצליחים והאהובים ביותר של סופר הפנטזיה הפופלרי, ניל גיימן. כנראה אחד הספרים המובילים שהעלו את ז'אנר הפנטזיה האורבנית על המפה. זהו גם שמה של סדרת טלוויזיה של ה-BBC, מ-1996. לא כולם יודעים זאת, אך סדרת הטלוויזיה קדמה לספר, כיוון שבעוד הספר זכה להצלחה רבה, הסדרה די נכשלה. למעשה, אם להאמין לסיפורים, הגרסה הספרותית של לעולם-לא עולם נולדה כיוון שגיימן הצעיר לא היה מרוצה מהאופן בו הופקה הסדרה שכתב, והוא רצה לספר את הסיפור בכוחות עצמו, בלי להיות תלוי בשיקולי תקציב, טכנולוגיה והחלטות מפיקים.

בסופו של דבר, הספר ראה אור במקביל ליציאת הסדרה, וכאמור, זכה להצלחה רבה. הספר כלל סצנות שנשמטו, או שונו יתר על המידה בסדרה. כעשור אחר כך, ב-2006, ראתה אור מהדורה מחודשת, עם הטקסט המועדף על הסופר, ואליה החזיר סצנות נוספות, אותן לא הצליח להכניס לסדרת הטלוויזיה. מאז, עלתה קרנו של גיימן משמעותית. הוא הצליח למצב את עצמו כאחד הסופרים והיוצרים המובילים בעולם בתחום הפנטזיה. ספרו, קורליין, עובד למסך הגדול כסרט אנימציה בסטופ-מושן ע"י סטודיו לייקה עטור הפרסים. גם אבק כוכבים הפך לסרט באורך מלא, בכיכובם של שמות גדולים, ביניהם רוברט דה-נירו ומישל פייפר.

גם על המרקע יצירותיו של גיימן עשו חייל: אלים אמריקאים – שנבחר על ידי הקהל בתור הספר האהוב ביותר של הסופר – עובד לסדרה (שאישית, לא אהבתי). בשורות טובות, הספר שכתב עם הסופר המנוח, טרי פראצ'ט, עובד גם הוא לסדרה מצליחה בנטפליקס. העונה השנייה שלה הסתיימה לא מזמן, ובימים אלה גיימן עובד על העונה השלישית. כמו כן, לאחר שנים ארוכות בפנדמוניום של הפקה והמון עיכובים, גם הסנדמן, סדרת הקומיקס המופתית של המחבר, שהביאה לראשונה את שמו לתודעה הבינלאומית, הגיעה גם היא למסך הקטן בנטפליקס. כל זאת, בלי להזכיר בכלל סרטים ופרקים בסדרות אחרות אותם כתב, כגון בייוולף, פרקים לד"ר הו ועוד. בקיצור, לאיפה שלא תסתכלו, כיום, ידו של גיימן נוגעת.

אבל מה עם הספרים?

בזמן שגיימן מוסיף לעשות חייל בקולנוע ובטלוויזיה, גדל הקול בקרב מעריציו שתוהה מה עם הספרים? בסופו של דבר, לא סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה הם שהביאו לסופר הבריטי את הפופולריות שלו. כן, הוא הוציא שלל ספרים לילדים קטנים, וכל מיני סיפורים קצרים, מכתבים ושירים שכתב ראו אור, כדי לשמר בדרך כלשהי קשר לקור מחצבתו – קומיקס וספרים. אבל אם להודות באמת, חלפו שנים מאז הוציא משהו ראוי לציון. לכן, החדשות על כך שגיימן עובד על ספרים חדשים הן כה מרעישות.

מה המצב של שבע האחיות

כנראה החדשות המעניינות ביותר הן לגבי ההתקדמות של גיימן בכתיבת הספר, שבע האחיות – ספר ההמשך ללעולם-לא עולם. גיימן היה מעורב מאוד בשביתת התסריטאים הארוכה בהוליווד, שרק לא מזמן הסתיימה. לדבריו, אם היה יודע שהשביתה תימשך זמן כה רב, היה משקיע יותר מזמנו בעבודה על שבע האחיות. אבל כיוון שחשב שכל רגע השביתה תסתיים, לא עשה זאת.

קודם כול, זה מעניין שגיימן מתייחס לכתיבת הספר הזה, בכלל – 27 שנה לאחר צאתו של הספר הראשון. אבל זה לא הכול. באחד מאירועי ההקראה שקיים הסופר באוקטובר (הדיווח על האירוע התעכב מסיבות ברורות), חלק כי שב לעבוד על ספר ההמשך בספטמבר, השנה. כמו כן, סיפר שהוא מתקדם בכתיבה, ושהוא כבר בפרק השישי.

אם זה לא מספיק חדשות, גיימן גילה לקהל שהוא גם בשלבי סיום של ספר ילדים חדש. ניתן לצפות שבכך הוא מתכוון יותר לספר כמו קורליין, או אפילו למרבה המזל, החלב, ופחות כמו אחד מספרי התמונות על דוב הפנדה, צ'ו.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.