שלדון פוקס משחק באש – המלצה

ספטמבר 27, 2014

שלדון פוקס - דרק לנדי - הספרייה הפנטסטית

המלצה וביקורת של יונתן מרמרי, בן ה-11, על "שלדון פוקס משחק באש", הספר השני בסדרה מאת דרק לנדי

 

ב"שלדון פוקס משחק באש", עברה שנה מאז מזימתו של שפיפון. ולקירי קין כבר התרגלה לעולם הקסם ולחיי הבילוש. היא שולטת בכוחות האש, ועכשיו היא עומדת להתחיל הרפתקה חדשה.

אחד משריו של זדון השתחרר, הברון נקמון. יש לו תוכנית להחזיר מפלץ בשם הנאלגום לחיים. החזרתו לחיים תממש את תוכניותיו של נקמון להשתלט על העולם…

לספר נקודות חוזקה רבות בהן מתח נהדר, אקשן וכמובן קומדיה מתוזמנת היטב, עם הומור נכון בזמן הנכון. נקודה טובה נוספת היא הדמיון של דרק לנדי, שהוא מפותח אך גם הגיוני, בו זמנית. כשאני קראתי את הספר נדהמתי מתכונה זאת.

נקודות שפחות עבדו בשבילי הן התקציר, שנותן ספוילר על חלק חשוב מאוד מן העלילה, וכן השימוש החוזר במילים מגעילות ובתיאורים של פציעות ודם.

 

לסיום ספר מושלם לילדים שאוהבים פחד מעניין, מתח קורע לגזרים והמון אקשן. לגילאי 9+ כי האקשן של הספר טיפה מפחיד. מומלץ לקרוא את הספר הראשון קודם כי קשה מאוד להבין אם לא קוראים את הספר הראשון. לדעתי הסדרה ״שלדון פוקס״ היא כל כך טובה שגם אם רק תקראו את הספר הראשון, כבר תרצו שיעשו ממנו סרט או לפחות שיצא הספר השלישי.

 

שלדון פוקס משחק באש (סדרת שלדון פוקס)
מאת: דרק לנדי
תרגום מאנגלית: ארז אשרוב
הוצאת כנרת זמורה-ביתן (2013)
294 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.