פוטרמור – אור לס?

דצמבר 15, 2011

פוטרמור - הארי פוטר - הספרייה הפנטסטית

ביוני, הודענו לכם על פוטרמור, האתר האינטראקטיבי של ג'יי.קיי. ראולינג. אתם ודאי תוהים מה אתו.

מאז ההודעה ביוני על ההכנות להשקת פוטרמור, האתר האינטראקטיבי, אשר בא להשלים את חוויית הארי פוטר עבור חובבי הסדרה הרבים, שמרנו על דממה. הסיבה? כפי שהיה עם הספרים, כך גם כל מידע על האתר נשמר בקנאות על ידי יוצריו. באותה הודעה מיוני, הבטיחה ראולינג למעריציה כי האתר יהיה פתוח לכולם באוקטובר, כך שנראה סביר לחכות. עם זאת, כפי שוודאי שמתם לב, אוקטובר בא והלך ועדיין אין באופק תאריך.

לאור זאת, ברור כי הייתה זאת רק שאלה של זמן עד שחובבים יתחילו לאבד מסבלנותם בהמתנה להיכנס לאתר הנחשק. ומנגד, היה ברור כי אם האתר לא יושק במהרה, לא ירחק היום בו מישהו מברי המזל שהצליחו להיכלל במסגרת הבטא, יישבר ויתחיל לחלוק את דעותיו עם העולם. ובכן, השבוע זה בדיוק מה שהתחיל לקרות.

אז מה אפשר ללמוד בביטחון מן הקשקשת ברשת:
יש עוד הרבה עבודה על האתר, ולכן אין הרבה סיכוי שהוא ייפתח לגולשים בעתיד הנצפה לעין.
האתר בנוי בדומה לפרקי הספרים. הסיפור מלווה בתמונות של רגעים מיוחדים ובבועות מידע לגבי האופן בו ראולינג הגתה כל היבט והיבט בספריה. הגולשים מתקדמים באתר כפי שהיו מתקדמים בקריאת הספרים או בצפייה בסרטים, כאשר ההתחלה היא בפרק הראשון של הספר הראשון, והסיום בפרק האחרון של הספר האחרון. התוכנית הינה, או לפחות הייתה, לאפשר לגולשים להיכנס לאתר ולהתחיל לחוות את החוויה עוד לפני שכל הפרקים יהיו מוכנים, כאשר עוד ועוד חלקים יתווספו עם הזמן.

בנוסף לקו הראשי, ישנן פעולות צדדיות נלוות, הכוללות התמיינות לפי הבתים השונים של הוגוורטס: גריפינדור, רייבנקלו, האפלפאף וסלית'רין, ולאחר מכן, מיני משחקים ומשימות, כגון למידה של לחשים, יצירת שיקויים וכיו"ב. כמו כן, באתר צפויה להיות חנות מקוונת, בה יוכלו גולשים לרכוש גרסאות אודיו של הספרים, ולראשונה, גם גרסאות אלקטרוניות שלהם.

האם זה מה שחובבי הארי פוטר ציפו לו? האם יהיה בזה די כדי לענות על ציפיות הגולשים? הדעות כרגע חלוקות, אבל על פניו, נראה שליוצרי האתר יש סיבה לדאגה. נכון לאתמול, האתר נסגר שוב לטובת ביצוע עבודות תחזוקה ותיקונים. ניתן לקוות שאלה יאפשרו לו להשתפר ולהיות כל מה שמצפים ממנו, שאם לא כן, זה יכול להיות סוף די עגום למפעל חייה המופלא של ראולינג.

אתר פוטרמור

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.