פוטרמור – הארי פוטר עובר לדיגיטל

יוני 23, 2011

פוטרמור - הארי פוטר - הספרייה הפנטסטית
זה שנים שהשאלה "מה תעשה ראולינג אחרי סיום סדרת הספרים והסרטים על הארי פוטר" מעסיקה את מעריציה (ובעצם, גם את מי שאינם נמנים עימם). בתזמון מושלם, לקראת צאת הסרט השמיני והאחרון בסדרת הסרטים, ולמעלה משנה לאחר צאת הספר האחרון, השאלה הזאת עומדת לזכות למענה. בהודעה דרמטית ומבוימת היטב, הסופרת המפורסמת בעולם מעניקה טיזר ל-Pottermore, אשר מבטיח להיות חוות קריאה אינטראקטיבית מיוחדת במינה. פוטרמור מבטיח להיות אתר אינטראטיבי וחינמי שיאפשר לקוראי הספרים בסדרה לחוש את העולם הקסום אותו המציאה בצורה מוחשית מתמיד. כמו כן, מבטיחה ראולינג להפגין נוכחות בעצמה באתר, כדי לחשוף מידע אותו שמרה לעצמה עד היום. הפרויקט אמור לעלות לאוויר באוקטובר השנה, אולם לדברי ראולינג מספר ברי מזל יזכו להיכנס לפני כולם ולעזור בעיצוב העולם הווירטואלי הקסום.

לביקור באתר פוטרמור

ראולינג אינה הראשונה, ובוודאי אינה גם האחרונה, אשר מנסה לתרגם את ההצלחה של עולם סיפורי מן הספר או מן המסך הגדול אל האינטרנט. חוויות אינטראקטיביות ממוחשבות כאלו ואחרות ישנן בנמצא לפחות מראשית שנות האלפיים. רובן ככולן אינן עוד עמנו. מצד אחד, ישנה תחושה בעולם התוכן שמשהו מוכרח להשתנות, להתחדש – שאין די עוד בספרים או בספרים רגילים ו"חד כיווניים" ושלא ייתכן שהדברים יישארו כפי שהיו עד היום. מצד שני, חוויות אינטראקטיביות, מלבד הנעשה במשחקים מרובי משתתפים ובסביבות דומות, התקבלו עד היום בהתלהבות צוננת במקרה הטוב ובשאט נפש במקרה ה… איך לומר, פחות טוב. האם הארי פוטר יהיה זה שישבור את המגמה? האם ראולינג תצליח להפעיל את קסמה שוב, באמצעות פוטרמור, ותצליח להוסיף ולרכוב על גל ההצלחה של סדרת ספריה? רק הזמן יגיד, אבל בינתיים, אתם מוזמנים ומוזמנות להביע את דעתכם/ן.

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.