העונה החמישית – טרילוגיית העולם השבור – נ.ק. ג'מיסין

דצמבר 25, 2022

העונה החמישית, מאת נ.ק. ג'מיסין - כריכת הספר בעברית

נ.ק. ג'מיסין, מסופרות המדע הבדיוני הבולטות בעולם כיום, עושה עלייה, עם "העונה החמישית", הספר הראשון בטרילוגיה זוכת ההוגו, "העולם השבור"

סופרת המדע הבדיוני, נ.ק. ג'מיסין לא כל כך מוכרת בישראל, אולם בזירה העולמית, קולה הוא מהבולטים בז'אנר, כיום. יעידו על כך המכירות של ספריה, כמובן, אך גם הפרסים הספרותיים הרבים בהם זכתה עד כה. כעת, יצירתה של הסופרת תהיה מוכרת גם לקהל הישראלי ודובר העברית. זאת באדיבות הוצאת אופוס שהביאה לנו את "העונה החמישית" – הספר הראשון בטרילוגיית "העולם השבור", שהביאה לג'מיסין את פרס ההוגו היוקרתי שלוש שנים ברציפות.

אם לומר את האמת, קצת הופתעתי שאופוס חזרו אחורה לטרילוגייה ההיא, ולא החלו עם "The City We Became", הספר הראשון בסדרה החדשה פרי עטה. לדברי ניל גיימן "זוהי פנטזיה מפוארת, הממוקמת בעיר הדימיוני בותר, ניו יורק. היא אינקלוסיבית בכל הדרכים הכי טובות, ומצליחה להכיל הן את בורחס והן את לאבקראפט במרקם שלה, אבל הקול ונקודת המבט הייחודיים הם של ג'מיסין לבדה.

הספר מגולל את סיפורם של חמישה תושבי ניו יורק שנאלצים לחבור יחדיו כי להגן על עירם מפני רוע עתיק יומין. לפי העלילה, לכל עיר גדולה יש רוחות. חלקן עתיקות כמו מיתוסים, חלקן חדשות והרסניות כמו ילדים. העיר ניו יורק? יש לה שש.

אבל לכל עיר יש גם צד אפל. רוע עתיק ומשחית מתעורר בהיכלי הכוח, מאיים להרוס את העיר ואת ששת האווטרים שלה, אלא אם יצליחו לחבור זה לזה ויעצרו אותו אחת ולתמיד.

אם זה נשמע לכם מוכר, כנראה שאתם מכירים את סדרת סיפורי "שומרי הערים" של רותם ברוכין, ואת הספר שלה, הנושא את אותו שם. יכול היה להיות מעניין לקרוא את שני הספרים בעלי הנושא הדומה כל כך. למען הסר הספק, סיפורי "שומרי הערים" של ברוכין החלו לראות אור שנים לפני שג'מיסין הוציאה את ספרה הדומה. מצד שני, אם הטרילוגיה הראשונה של ג'מיסין בעברית תצליח, אולי נראה גם את סדרה "הערים הגדולות" שלה מתורגמת לעברית.

קצת על המחברת

נ. ק. (נורה קייטה) ג׳מיסין היא יועצת קריירה, בלוגרית פוליטיקה וזללנית מקצועית שחיה בניו יורק. היא כותבת מגיל עשר, אף שעבודותיה הראשונות לעולם לא יראו אור. "העונה החמישית"  ושני המשכיו זכו בפרס הוגו לספר הטוב ביותר והיא האישה השחורה הראשונה שזכתה בפרס זה והראשונה שזכתה בפרס שלוש שנים ברציפות על ספרי טרילוגיה אחת.

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

זאת הדרך שבה העולם מגיע לקיצו. שוב.

אסוּן היא מורה בעיירה הקטנה טירימו. היא מגדלת את בנה ובתה עם בעלה הפחח. החיים שלה נראים פשוטים, אבל היא מסתירה סוד נורא. לאסוּן יש כוחות אורוגניה שמסוגלים להציל את העולם או להחריב אותו, וכעת מסתבר שגם הילדים שלה מסוגלים להשתמש בכוחות הללו. בעולם שעובר אסונות אקולוגיים איומים בכל כמה מאות שנים, איך היא תוכל להגן עליהם מההמון הזועם?

דאמאיה היא ילדה שמגלה את כוחות האורוגניה ויוצאת למסע אל המאזן, האקדמיה שמלמדת ילדים כיצד להשתמש באורוגניה לתועלת הציבור ומגינה על האורוגנים מפני שאר האנושות. היא תגלה מהר מאוד כי המאזן יכול להיות מסוכן יותר מכל אדם שממתין לה בחוץ.

סיאניט היא אורוגנית מורשה של המאזן שיוצאת למשימות ברחבי העולם. למשימה האחרונה שלה, שהיא אולי המסוכנת מכול, היא נשלחת עם אחד האורוגנים החזקים ביותר בעולם, שככל הנראה איבד את שפיותו.

שלוש הנשים יצאו למסע בעולם שבור ונתון לאסונות שבו הן יצטרכו למצוא את מקומן ואת יכולותיהן ולהתמודד עם הסודות הקדומים והנוראים של העולם.

העונה החמישית
טרילוגיית העולם השבור
מאת נ.ק. ג'מיסין
תרגום מאנגלית: צפריר גרוסמן
הוצאת אופוס (2023)
392 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.