קדימון חדש נותן טעימה מתוך "בית הדרקון"

יולי 22, 2022

בית הדרקון - משחקי הכס

וידיאו חדש מעניק הצצה אל מאחורי הקלעים של הפקת "בית הדרקון" – הספין אוף של "משחקי הכס"

הבכורה של "בית הדרקון", סדרת הספין אוף של "משחקי הכס", מתקרבת והולכת. כצפוי, שיווק ההפקה משחרר בהדרגה חומרים במטרה לעורר ציפייה בקרב הקהל. זאת לא משימה קלה, בהתחשב בכך שסדרת האם, המבוססת על ספריו של ג'ורג' ר.ר. מרטין הסתיימה בקול ענות חלושה. סיום מאכזב ביותר לאחת מסדרת הטלוויזיה המשפיעות במאה ה-21 ובהיסטוריה של הטלוויזיה בכלל.

האכזבה מסיום סדרת הטלוויזיה מצטרפת לאכזבה העמוקה של חובבי מרטין מהסופר בו נתנו את אמונם. הספר האחרון שיצא בסדרה, "ריקוד עם דרקונים", ראה אור ב-2011 – לפני 11 שנה. בכל קנה מידה, "שיר של אש ושל קרח" הייתה כבר צריכה להסתיים. למעשה, שתי האכזבות שלובות זו בזו. העונות האחרונות של ההפקה הטלוויזיונית היו כה נחותות, כיוון שלא התבססו על חומר כתוב. ההבדל באיכות הכתיבה היה קיצוני.

"בית הדרקון" מגוללת את סיפורה של משפחת טארגאריין 300 שנה לפני האירועים של "משחקי הכס". סדרת הבת מבוססת על ספר הפריקוול, "אש ודם" (ראה אור בישראל בהוצאת אופוס, 2019). הקליפ החדש מציג את הממדים האפיים של ההפקה החדשה, שמתמקדת במלחמת האזרחים בקרב חברי משפחת טארגאריין, שנודעה בשם "ריקוד הדרקונים".

"הסטים הכי גדולים שהייתי בהם, באתרים הכי גדולים שהייתי בהם, הצוותים הכי גדולים שאי פעם ראיתי", מתאר השואוראנר, ראיין ג'יי. קונדל בסרטון. "זה מדהים". בנוסף, חושף הקליפ כמה הנופים האדירים וחלק מהאקשן, עם קרב גדול כלשהו. וכמובן – יש גם דרקונים.

"הרעיון לחזור אל ווסטרוס היה כמעט מאתגר מדי", אומר הבמאי והשואוראנר השותף, מיגל ספוצ'ניק. הוא הוביל את הפקתם של מספר פרקים של "משחקי הכס". "צריך להתחיל מכבוד לחומר, אי אפשר להתחיל מלעשות שינויים בשביל לעשות שינויים". צורת חשיבה מבורכת, במיוחד כשברקע ובהשוואה בולטת הפקת ענק נוספת – "שר הטבעות: טבעות הכוח" של אמזון. זו האחרונה מושכת אש מהחובבים כבר חודשים, בדיוק בגלל החירות האמנותית שהיוצרים לקחו לעצמם.

גם מרטין משתתף בקליפ ומשבח את ספוצ'ניק וקונדל, וזו אינה הפעם הראשונה שיש לסופר הפנטזיה מילים טובות להגיד על ההפקה. "הכתיבה, הבימוי, המשחק כולם נראים נפלא", כתב בבלוג שלו עם סיום הצילומים. "אני מקווה שתאהבו אותם כמוני. אני מסיר את כובעי בפני ראיין ומיגל והצוות שלהם ולקאסט המדהים שלנו".

בקרו באתר הרשמי של בית הדרקון (אנגלית)

צפו ל"בית הדרקון" ב-21.08.2022.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.