מנתץ הכתר – הספר האחרון בסדרת קלע הכשף

אוגוסט 28, 2021

מנתץ הכתר - הספר ה-6 בסדרת קלע הכשף, מאת סבסטיאן דה קסטל

מנתץ הכתר, הספר השישי והאחרון בסדרת קלע הכשף, מאת סבסטיאן דה קסטל כבר כאן

בספטמבר 2018, לפני כמעט בדיוק 3 שנים, יצא בישראל ספר פנטזיה חדש ומיוחד ביופיו. כריכתו התהדרה בעיצוב אדום, עם איור כריכה בסגנון קלף משחק. בחלקו העליון דמות נער, שעל כתפיו יושב מה שנראה כחתול נבזי להפליא. בחלקו התחתון דמות אישה צעירה עם כובע בוקרים ובידה קלפים. קצות הדפים, למביט מן הספר מן הצד היו אף הם אדומים. היה זה עיצוב מושקע באופן יוצא דופן מן הסטנדרטים בהם הורגל קהל הקוראים בישראל. הספר היה, כמובן, "קלע הכשף", הספר הראשון בסדרת פנטזיה, מאת הסופר הקנדי, סבסטיאן דה קסטל.

בזמנו, הפלגנו בשבחה של הוצאת כתר, שלקחה על עצמה את הסיכון הכרוך בהוצאת ספר שכזה. יש לציין כי מלבד ההפקה היקרה של הספרים עצמם, המדובר בסדרה בת 6 ספרים – כפליים מן הטרילוגיות, שכבר כמעט הפכו לסטנדרט בספרות הז'אנרית. התחייבות לא פשוטה. אולם כבר אז, ב-2018, דיברנו על המוניטין של כתר, כהוצאה שמסיימת את הסדרות שהיא מתחילה. ואכן, שלוש שנים אחרי שדיווחנו על הספר הראשון בסדרה, אנחנו שמחים לדווח על צאתו של "מנתץ הכתר" – הספר השישי והאחרון. סגירת מעגל.

לכל מי שדואג.ת, ההשקעה במראם החיצוני של ספרי הסדרה מוצדק לחלוטין, ונתמך על ידי תוכנם. כפי שכתבנו בביקורת על הספר הראשון, "קלע הכשף, מאת סבסטיאן דה קסטל, הוא מירוץ מהנה של פנטזיה, תככים, תפניות ודמויות בלתי נשכחות". אז מה מצפה לנו, הפעם…

תקציר העלילה

קֶלֶן מתרגל לחייו החדשים בארמון ולראשונה מרגיש שהוא הופך לאדם שמורתו פֶריוּס פַּרפֶקס חלמה שיהיה. אפילו רַייקֶס לומד להעריך את החיים המהוגנים, כל עוד מאפשרים לו לגנוב פה ושם מהאוצר המלכותי. נראה שהשניים מצאו סוף–סוף את מקומם. השלווה מופרת כשמשחק קלפים תמים לכאורה בין קלן לזר זקן מתגלה כתחרות מוחות קטלנית. עד מהרה קלן מבין שהוא לכוד בקסמו של מג רב–עוצמה שמטרתו אחת: להרוג את קלע הכשף של המלכה. האם תכסיסים יעזרו לו גם עכשיו?

מנתץ הכתר חותם את סדרת הפנטזיה המצליחה  "קלע הכשף". הסדרה תורגמה לעשרות שפות והתקבלה בהתלהבות בקרב קוראים ומבקרים.

לא מוכנים.ות עדיין להיפרד מעולם "קלע הכשף"? ודאי תשמחו לשמוע שאתם לא מוכרחים. לאחר שסיים דה קסטל את סדרה זו, החל בכתיבת סדרה חדשה באותו עולם, אשר מתמקדת הפעם בפריוס פרפקס – הארגוסית. הספר הראשון כבר ראה אור בחו"ל, והשני עתיד לצאת ב-15 לאוקטובר, 2021.

על המחבר

סבסטיאן דה קסטל הוא סופר קנדי. הוא החל את הקריירה שלו כארכיאולוג ועזב אותה מיד לאחר החפירה הראשונה. הוא ניסה מזלו כמורה, מוזיקאי,  כוריאוגרף, שחקן – כישורים שהפכו ברבות הזמן לחלק בלתי נפרד מהכתיבה שלו. הוא גם חובב סייף ושימש ככוריאוגרף קרבות חרבות בתיאטרון. סבסטיאן חתום על סדרת פנטזיה נוספת ועל רומן ביכורים שהיה מועמד בשנת 2015  לפרס "דייויד גמל מורנינגסטאר" הניתן לספרי פנטזיה.

בקרו באתר הבית של סבסטיאן דה קסטל (אנגלית)

מנתץ הכתר

ספר #6 בסדרת קלע הכשף

הוצאת כתר ספרים (2021)

תרגום מאנגלית: ענבל שגיב-נקדימון

480 עמ'

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.