המטרה הבאה של ריק ריירדן – המיתולוגיה האירית?

אפריל 21, 2020

מיתולוגיה אירית - ריק ריירדן - הספרייה הפנטסטית

בפוסט בבלוג שלו הודיע היום סופר הפנטזיה ריק ריירדן שהוא נמצא בשלבי סיום של תואר שני בספרות גיילית, ומתכנן לכתוב על המיתולוגיה האירית

החדשות יצאו לאוויר העולם הבוקר במסגרת ריאיון בתחנת הרדיו האירית RTE1, שבשנתיים האחרונות סופר הפנטזיה ריק ריירדן הקדיש את השנתיים האחרונות ללימודי תואר שני בספרות גיילית, בקולג' האוניברסיטאי בקורק). בסופו של דבר, העיד ריירדן, הוא מתכנן לכתוב על מיתולוגיה אירית, אבל כדי לעשות זאת, הוא רצה קודם לעשות כמיטב יכולתו כדי למלא את חוסרים הידע שלו ולוודא שיעשה צדק לסיפורים הנפלאים הללו. אחרי הכול, הם חלק מהמורשת שלו, והוא רצה לגשת אל המיתולוגיה הזאת עם כבוד וענווה. התכנית של UCC, לדברי ריירדן, הייתה נפלאה.

אז אם אתם עסוקים/ות בסיום התזה של התואר השני שלכם, לפחות תוכלו לדעת שאתם/ן בחברה טובה. במקום, או יותר סביר להניח – בנוסף, לכתיבת ספריו, ריירדן עסוק בכתיבת התז שלו על האל לוג (Lugh – אחד האלים המרכזיים במיתולוגיה האירית, נמנה עם בני התואת'ה דה דאנאן, מתואר כמלך, מושיע, לוחם ואומן בעל-מלאכה).

"למדתי כל כך הרבה", מספר הסופר. "הדבר הטוב לגבי התכנית של UCC היא שאפשר ללמוד בה מכל מקום, ויצא לי לתקשר עם סטודנטים מכל רחבי העולם. הפרופסורים יוצאים מן הכלל".

בנוסף לקורסים במיתולוגיה, פולקלור וההיסטוריה של השפה האירית, ריירדן גם זכה לצאת למסע אישי אל מעמקי השפה האירית.

"ייקח לא מעט זמן עד שהעיבוד שלי למיתולוגיה האירית יהיה מוכן. אני צריך לכתוב אותו קודם. אני יודע, פרטים פרטים! אבל אעדכן אתכם", סיכם ריירדן.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.