מתי יצא "רוחות החורף" – חדשות

אפריל 13, 2020

כריכת רוחות החורף

בעודו מבודד במיקום סודי, בעקבות וירוס הקורונה, ג'ורג' מרטין מתקדם במרץ בכתיבת "רוחות החורף", הספר השישי בסדרת שיר של אש ושל קרח

מגפת הקורונה משפיעה על כל העולם, ונראה שווסטרוז אינה יוצאת דופן. אבל הפעם, יכול להיות שזה דווקא לטובה. בזמן שהמגיפה משתוללת בחוץ, אירועים מתבטלים והפקות קולנוע וטלוויזיה חורקות לעצירה, יש לפחות נקודת אור אחת עבור חובבי "שיר של אש ושל קרח" (משחקי הכס): סופר הפנטזיה ג'ורג' ר.ר. מרטין שב לעבוד על "רוחות החורף" במרץ מחודש. מרטין פרסם לאחרונה בבלוג שלו על כך שווירוס הקורונה שלח אותו להתבודדות באתר לא ידועה בהרים. התוצאה? סופר הפנטזיה "מבלה יותר זמן בווסטרוז  מאשר בעולם האמיתי, כותב בכל יום". עוד מוסיף מרטין: "העניינים נראים די עגומים בשבע הממלכות… אבל אולי לא עגומים כפי שהם עלולים להיות כאן".

על החיים בצל וירוס הקורונה

אפילו כשהוא כותב על התקופה הזאת בצל נגיף הקורונה, מרטין לא יכול שלא להיות פיוטי: "ישנם ימים שאני צופה בחדשות, ואני לא יכול אלא לחוש שכולנו חיים עכשיו בספר מדע בדיוני. אבל, למרבה הצער, לא ספר מדע בדיוני מהסוג שחלמתי עליו כשהייתי ילד, זה עם הערים על הירח, מושבות על מאדים, רובוטים לבית שמתוכנתים לפי שלושת החוקים (של אסימוב) ומכוניות מעופפות. אף פעם לא אהבתי את סיפורי המגיפות באותה מידה…".

מתי נראה את הסוף (או את "רוחות החורף" בחנויות)

מרטין מבטיח לסיים את "רוחות החורף" כבר זמן רב. למעשה, זמן כה רב שסדרת הטלוויזיה הפופולרית עקפה אותו, וכותביה נאלצו לאלתר ולהמציא את סיום הסדרה, כי נגמר להם החומר לעבוד איתו.

לאחרונה, כתבנו כאן על הפיכתו של וורלדקון 2020 לכנס וירטואלי. זה חבל מאוד שכן מרטין עצמו אמור היה להיות ראש הטקס (Master of Ceremonies). זהו אומר שבאי הכנס היו זוכים למנה גדושה של הסופר המפורסם. לא זאת בלבד, "רוחות החורף" היה אמור לצאת בזמן לכנס! אם כך היה מתרחש, הרי שמבקרי וורלדקון היו זוכים להיות בין הראשונים שיחזיקו את הספר בידיהם, ואף להחתים אותו. כאמור, למצער, כנראה שזה לא נועד להיות, תודות לקורונה. אבל זה לא הכול.

באחד מן הפוסטים בבלוג שלו כתב מרטין: "אם לא 'רוחות החורף' לא יהיה בידיי כשאגיע לניו זילנד לוורלדקון 2020, יש לכם את רשותי הרשמית לכלוא אותי בבקתה קטנה על האי וייט (White Island, בניו זילנד), הצופה על נהר של חומצה גופריתית, עד שאסיים.

כל עוד האדים לא ידפקו את ה-DOS, מעבד התמלילים הישן שלי, אני אהיה בסדר".

וורלדקון השנה יתקיים בתאריכים 29.07 – 2.08. כלומר, מרטין כבר ויתר על האפשרות לסיים את הספר בזמן לכנס. יידרשו עוד חודשים לפני שיסיים (אם יסיים) את כתיבת הספר, ונוכל אולי לצפות לו לקראת חג המולד.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.