וורלדקון ה-78 יהיה וירטואלי

אפריל 8, 2020

וורלדקון 78 - לוגו

בעקבות משבר הקורונה, קונזילנד, הלוא הוא וורלדקון – כנס המד"ב העולמי ה-78, יהיה הוורלדקון הווירטואלי הראשון

משבר הקורונה גובה מחיר נוסף: לפני ימים ספורים הודיעה הנהלת הכנס (שאמור היה להתקיים השנה בניו זילנד), כי בעקבות הבעייתיות בקיום האירוע בצל המגיפה, הוחלט לשנות את מתכונתו ולקיים אותו באופן וירטואלי בלבד. אלו חדשות מצוינות עבור מי שלא יכולים היו להגיע עד ניו זילנד, אבל חדשות עצובות מאוד עבור מי שתכננו לעשות זאת וחיכו לכך.

"זאת הייתה החלטה קשה מאוד, אך כזו שהייתה צריכה להיעשות כדי לתת לאורחינו ולחברים קצת ודאות בתקופה יוצאת הדופן הזאת עבור העולם.

השינויים מגיעים במהירות ובעצבנות, בזמן שניו זילנד נכנסת לסגר של ארבעה שבועות. כולנו מתמודדים עם הנסיבות חסרות התקדים שמקשות מאוד לעשות תכניות לעתיד.

"האמונה החזקה שלנו ביכולתנו להרים וורלדקון נפלא הובילה אותנו להחלטה להפוך את קונזילנד לכנס וירטואלי. חברי מחלקת הטכנולוגיה שלנו בטוחים ביכולתם לספק וורלדקון וירטואלי והם נלהבים לגבי האפשרויות," מסרו קלי ביולר ונורמן קייטס, מנהלי הכנס.

שלוש אפשרויות

ביולר וקייטס ציינו כי ועדת הכנס שקלה שלוש אפשרויות – לדחות את תאריך הכנס, לפטל אותו לחלוטין, או לקיים אותו באופן וירטואלי. מבין השלוש, האחרונה נראתה בעלת פוטנציאל הוודאות הגדול ביותר לגבי מה ביכולתם לעשות, כל עוד יש עדיין זמן לתכנן.

"אנחנו עומדים מאחורי ההחלטה שלנו לא לבטל, אבל מתוך התחשבות בבריאות, הבטיחות והרווחה של חברי הכנס והצוות, אנחנו חושבים שלקיים אירוע פנים-מול-פנים (אפילו אם זה היה אפשרי) יהיה חסר-אחריות."

כעת, לאחר שהתקבלה ההחלטה נותר העניין ה"פעוט" של ביטול כל ההיבטים הלוגיסטיים של קיום קונזילנד באופן פיסי.

מתמודדים כקהילה

"כפי שאמרנו בעבר, אנא, שימרו אחד על השני ושימרו על קשר. בייחוד כשכולנו מבודדים, זה טוב לזכור שאנחנו קהילה. יש סיבה לכך שאנחנו ביחד מעבר לוורלדקון. אנחנו חובבים. אנחנו מלאי התלהבות. אנחנו אוהבים מדע בדיוני, פנטזיה, קומיקס, אמנות, בניית עולמות, קריאה, כתיבה ומיליון דברים אחרים. בואו נתרכז בלהיות אדיבים אחד לשני ובעזרה זה לזה לצלוח את התקופה הקשה הזאת", אמרו.

שינוי הכיוון הזה מגיע עם לא מעט אתגרים. במהלך החודשים שחלפו מאז כנס המדע הבדיוני העולמי בדבלין, הפקת וורלדקון הניו זילנדית השקיעה סכומים נכבדים על דברים שכעת לא יהיו עוד שימושיים, ובמקביל נוצרו הוצאות רבות שנדרשות להקמת הפלטפורמות והשירותים הדרושים כדי לקיים את הכנס ברשת. אם לא די בכך, הרי שכאשר כל המדינה משותקת בעקבות ההסגר, קשה עד בלתי אפשרי לבצע מהלכים לוגיסטיים ולקבל תשובות.

כאמור, אמנם מדובר בחדשות קשות עבור כל מי שתכננו לבקר בכנס עצמו בקיץ הקרוב, אבל עבור שאר החובבים בעולם, מדובר בהזדמנות פז. הכרזה על עלויות החברות הווירטואלית החדשה צפויה להתקיים ב-15.04.20 (נכון, שבוע מהיום).

לפרטים נוספים, בקרו באתר הכנס

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.