חדש מלייקה – טרולי הקופסאות

יולי 4, 2013

טרולי הקופסאות - סרטי אנימציה - הספרייה הפנטסטית

סטודיו לייקה, שהביא לכם את "קורליין" ואת "פאראנורמן" המרהיבים, מציג את סרטו הבא – "טרולי הקופסאות"

בעוד שהנסיכות של דיסני הצליחו שוב לעצבן לא מעט חובבים, בשל הקיבעון של חזותן, סטודיו לייקה גרף תשואות רמות כאשר שחרר אתמול את הקדימון הראשון לפרויקט הנוכחי עליו הם עובדים, הלוא הוא "טרולי הקופסאות" (The BoxTrolls). הקדימון החדש לא רק נראה מהמם, אלא גם מציג הסתכלות מאוד רעננה וליברלית על נושא ההורות והמשפחה. זהו צעד שהוא גם מבורך מבחינה חברתית וגם גאוני מבחינה שיווקית, בייחוד לאור ההתפתחויות האחרונות בארה"ב בנוגע לזכויות הנישואין.

ב"טרולי הקופסאות" הסטודיו ממשיך את הטון האפלולי-אסתטי, אשר העניק לו את מקומו המכובד בענף האנימציה. לאחר היצורים המפחידים והמראות המקסימים של "קורליין" והזומבים ורוחות הרפאים של "פאראנורמן", במרכזו של הסרט החדש ניצבים טרולים – טרולי קופסאות, אם נדייק.

עלילת הסרט

הסרט מגולל את סיפורם של טרולי הקופסאות, מפלצות אשר חיות מתחת לרחובות המקסימים של עיירה בשם "צ'יזברידג'" (גשר גבינה, באנגלית), ואשר זוחלות החוצה מן הביבים בלילות, כדי לגנוב את שני הדברים אותם תושבי העיירה מוקירים מכול: ילדיהם וגבינות. לפחות, זאת האגדה בה האמינו אנשי העיירה מאז ומתמיד. למעשה, טרולי הקופסאות הם קהילה של יצורים מוזרים אך חביבים, אשר מגדלים כאחד מהם ילד אנושי יתום בשם אגז (Eggs). כאשר טרולי הקופסאות ניצודים על ידי "המדביר" הנורא, אשר נחוש בדעתו להשמידם, אגז צריך לעלות אל פני האדמה כדי להציל את חבריו. הוא חובר לילדה צעירה והרפתקנית, כדי להציל לא רק את טרולי הקופסאות אלא את נשמתה של צ'יזברידג' עצמה.

אם לומר את האמת, העלילה מזכירה לי מאוד את העלילה של "פאראנורמן", שאותו יצר הסטודיו על בסיס סיפור מקורי ולא בהתבסס על ספר חיצוני, כמו "קורליין". ואם כבר מדברים על ספרים, מסתבר שגם "טרולי הקופסאות" מבוסס על ספר  – "Here Be Monsters", מאת המאייר והסופר אלן סנו. מצד שני, זה לא בהכרח אומר שזה לא טוב. זה נכון לגבי הרבה סרטים וספרים, כאשר מפשיטים ומפשטים אותם לרמת מרכיבי העלילה. ניתן רק לקוות שלייקה ישכילו להבדיל מספיק את הסרטים זה מזה, משום שמכל בחינה אחרת, הסרט נראה נפלא, ובהחלט נכנס אצלי לרשימת ה"רוצה לראות"!

אתם מוזמנים ומוזמנות להביע את דעתכם בתגובות.

בקרו באתר הבית של "Here Be Monsters"

בכורה עולמית: 26.09.2014

בכורה בארץ: יעודכן בהמשך

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.