דיסני זוכים לתגובה צוננת

יולי 3, 2013

קפואה - דיסני - הספרייה הפנטסטית
מקור התמונה – thiscouldhavebeenfrozen.tumblr.com

לאחר שדיסני הוסיפו עוד נסיכה לבנבנה למועדון, חובבות וחובבים מוכשרים מצאו דרך יצירתית ומקורית למחות.

לחובבי דיסני נמאס מן השטנץ של נסיכות דיסני במראה אירופי או אמריקאי – וייצוג מאוד מסוים של אלה – עור צח, גזרה דקיקה, עיניים תכולות. אמנם ב"הנסיכה והצפרדע" הייתה נסיכה כהת-עור סמלית, אולם הקהל דרש, בצדק מסוים יש לציין, שינוי יותר עמוק, ולא מחווה סמלית. לאחר שהאולפנים הידועים חשפו את עיצוב הדמויות לסרטם הבא, "קפואה" (Frozen), לחובבים נמאס לצפות לשינוי, ובמקום לבקש משאלות מכוכבים נופלים, לקחו את העניינים לידיים.

לשם כך נפתח טאמבלר בשם This Could Have Been Frozen, אשר מוקדש לעיצובי חובבים המדמיינים את אלסה, המלכה, במראה שונה מן המראה הפורצלני, תכול העיניים. משם, נמשכה היוזמה לכלול גם דמויות אחרות והתגובות לא אחרו לבוא. האתר נפוץ באינטרנט כמו אש בשדה קוצים ויוזמה קטנה הפכה למפגע יחסי ציבור לא קטן, אליו תצטרך דיסני להתייחס בצורה כזאת או אחרת.

להזכירכם, זהו כבר האירוע השלישי מסוג זה בשנה האחרונה, בלבד, לאחר שלפני מספר חודשים זכו דיסני לקיתונות של  ביקורת בעקבות המייקאובר שעשו לנסיכה מרידה, מ"אמיצה". פחות או יותר באותו הזמן, נאלצו האולפנים להתקפל גם מבקשת סימן מסחרי אותה הגישו, שאיימה להפוך את יום המתים המקסיקני, מסורת לאומית עתיקת יומין, לסימן מסחרי של דיסני.

בינתיים, קבלו את הקדימון היפני לסרט, אשר מראה, לראשונה, קטעים, ובכן… מהסרט.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.