העורב

נובמבר 17, 2011

העורב - סרט על אדגר אלן פו - הספרייה הפנטסטית
לחובבי האימה והפנטסיה הוויקטוריאנית צפוי חורף נחמד במיוחד. לאחר שרלוק הולמס: משחק הצללים, שיצא לאקרנים בדצמבר, צפוי להגיע גם העורב – מותחן אימה בלשי, המבוסס על דמותו של סופר האימה הנודע, אדגר אלן פו. הסרט מציע תיאור דמיוני של חמשת הימים האחרונים בימיו של פו (ג'ון קיוזק).

שם הסרט לקוח מאחת מיצירותיו הידועות ביותר של פו – שיר בשם "העורב," המתאר גבר צעיר, אשר נרדף אחר זיכרון אהובתו וזוכה לביקור לילי של עורב עיקש. הסרט מבוים על ידי ג'יימס מקטיג, על פי תסריט של בן ליווינגסטון וחנה שייקספיר, והוא מגיע מבית היוצר של רלטיביטי מדיה (מראה מראה).

עלילת הסרט
סיפור העלילה מתרחש בבולטימור, באמצע המאה ה-19. פו נרדף על ידי רוצח סדרתי, שרציחותיו מחקות את המיתות המשונות של דמויות מסיפוריו של המשורר והסופר המקברי. לאור הסגנון הייחודי של הרציחות והקשר הברור ליצירותיו של פו, בתחילה, הוא עצמו נחשד בתור הרוצח, על ידי חוקר המשטרה, אמט פילדס (לוק אוואנס). אך עד מהירה מתברר כי מדובר למעשה במעריץ תימהוני. זה, מבקש לאתגר את מוחו הבלשי של המחבר, ומזמין אותו למשחק קטלני, לחיים ולמוות. הרוצח חוטף את אהובתו של פו, אמילי (אליס איב), וקובר אותה בעודה בחיים. אז, הוא פוצח בסדרה של רציחות, כאשר על כל גופה מותיר הרוצח רמזים אשר, אם יצליחו פו והבלש פילדס לפענח בזמן, יכולים להציל את חייה של אמילי.

ג'ון קיוזק הוא אחד השחקנים החביבים עליי, וטוב לראות אותו שב למסך – והפעם אפילו לא בדמותו של רווק מיוסר ורומנטי המתקשה להתמודד עם המציאות. ממה שניתן לראות בקדימון, מבחינת המראה, הסרט מזכיר מאוד את הגרסה המחודשת של שרלוק הולמס, בכיכובו של רוברט דאוני ג'וניור. מבחינת העלילה, הסרט מבטיח להיות סוג של שבעה חטאים, אבל מזכיר יותר את ממעמקי הגיהינום (2001), המבוסס על תעלומת ג'ק המרטש. סביר להניח שהרבה אימה אמתית לא תהיה שם, אבל יהיה נחמד לקבל מותחן תקופתי אפל ורציני.

בכורה עולמית: 09.03.2012
בכורה בארץ: עדיין אין פרטים
בקרו באתר הרשמי של הסרט

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.