שרלוק הולמס 2: משחק הצללים

אוקטובר 1, 2011

שרלוק הולמס 2: משחק הצללים
הסרט הראשון של שרלוק הולמס, בכיכובם של רוברט דאוני ג'וניור וג'וד לאו, היה הצלחה מפתיעה. כה מפתיעה, למעשה, שההחלטה לעשות סרט שני והעבודה עליו, החלו עוד כאשר הסרט הראשון הוצג באקרנים ברחבי העולם. בסרט היה כל מה שדרוש בשביל ליצור להיט מרהיב ונטול דרישות בכל הנוגע ליכולות קוגניטיביות: שמות גדולים, הרבה הומור, אנגליה ויקטוריאנית וקודרת ממנה רבים מוקסמים עד היום, אווירת סטימפאנק ואפקטים רבים עם המון פיצוצים והרס. ומצד שני, סרטים רבים כאלה יוצאים בשנה ורושמים הפסדים עצומים. צריך רק להציץ בוואן הלסינג הנוראי, שניסה להפוך את הפרופסור צייד הערפדים מדרקולה לגיבור אקשן, או בהאחים גרים: למבוגרים בלבד, שניסה לעשות את אותו הדבר לצמד האקדמאים הגרמנים, כדי לראות כמה גרוע זה יכול להיות.

אבל לשרלוק הולמס זה דווקא הצליח, ובהוליווד כמו בהוליווד, לא שאלו שאלות מיותרות וניגשו ללא דיחוי אל העבודה, כדי לייצר סרט המשך. התוצאה: שרלוק הולמס: משחק הצללים (SHERLOCK HOLMES: A GAME OF SHADOWS).

תקציר מהאתר הרשמי של הסרט:
רוברט דאוני ג'וניור שב לתפקיד הבלש המפורסם ביותר בעולם, שרלוק הולמס, וג'וד לאו חוזר בתור שותפו הנועז, דר' ווטסון, ב"שרלוק הולמס: משחק הצללים".

שרלוק הולמס היה תמיד האיש החכם ביותר בחדר… עד עכשיו. מוח-על קרימינלי חדש מסתובב חופשי – פרופסור מוריארטי (ג'ארד האריס) – ולא זאת בלבד שהוא משתווה להולמס ביכולותיו האינטלקטואליות, אלא שכישרונו להרע בשילוב עם היותו נטול מצפון לחלוטין עלולים להעניק לו יתרון על פני הבלש המפורסם.

כאשר יורש העצר של אוסטריה נמצא מת, הממצאים, כפי שעולה מחקירתו של המפקח לסטראד (אדי מרסן), מצביעים על כך שמדובר בהתאבדות. אך שרלוק הולמס מגיע למסקנה כי הנסיך היה קורבן לרצח-רצח שהוא רק חלק אחד מתוך חידה גדולה ושאפתנית יותר, שתוכננה על ידי פרופ' מוריארטי.

הולמס משלב הנאה עם עסקים, כשהוא עוקב אחר הרמזים אל מועדון ג'נטלמנים מחתרתי, בו הוא ואחיו, מיקרופט הולמס (סטפן פריי) חוגגים את הלילה האחרון של ווטסון כרווק. במועדון, הולמס נתקל בסים (נעמי ראפאס), מגדת עתידות צוענייה, אשר רואה יותר ממה שהיא מגלה, ושמעורבותה המקרית ברצח הנסיך הופכת אותה למטרתו הבאה של הרוצח. הולמס מצליח אך בקושי להציל את חייה, ובתמורה, היא מסכימה לעזור לו באי-רצון.

החקירה נעשית אף יותר מסוכנת, כאשר היא מובילה את הולמס, ווטסון וסים ברחבי היבשת, מאנגליה, לצרפת ולגרמניה, ולבסוף גם לשווייץ. אך מוריארטי הערמומי נמצא תמיד צעד אחד לפניהם, בזמן שהוא טווה את רשת המוות וההרס שלו—חלק מתוכניתו הגדולה, אשר אם תצליח תשנה את פני ההיסטוריה.

בכורה עולמית: 16.12.2011

בכורה בארץ: 18.12.2011
לביקור באתר הסרט

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.