היה הייתה עוד סדרה על אגדות

אוקטובר 30, 2011

סדרת אגדות חדשה - Once upon a Time - פנטסיה בטלוויזיה - הספרייה הפנטסטית

בתזמון חשוד להפליא, רשת ABC העלתה לאוויר את Once Upon a Time, כמעט במקביל לפרק הפתיחה של גרים, סדרת האגדות של NBC. מאחורי הסדרה של ABC ניצבים אדוארד קיציס ואדם הורוביץ, אשר מתגאים בהיותם המוח היצירתי מאחורי אבודים וטרון: המורשת. לפחות באחד מהשניים אני לא בטוח שהייתי רץ להתגאות.

"איכשהו כל פעם חזרנו לרעיון של מעשיות – הסיפורים הראשונים שאדם שומע כילד. הם כל כך מלאים בקסם ובגבורה ופחד ושמחה. אבל גם מצאנו שהמעשיות מלאות בשאלות שאין עליהן תשובה", כותב אדם הורוביץ באתר הסדרה. "למשל, למה רגזני כל כך מרוגז? למה ג'פטו כל כך בודד שהוא אשכרה מגלף ילד מפיסת עץ? והאם המכשפה המרשעת באמת ניסתה להרוג את שלגייה רק בגלל יוהרה? עם Once Upon a Time, רצינו לבחון את כל השאלות האלה. במקום לספר את הסיפורים מחדש, רצינו לנסות לחפור מתחת לכל מה שאנחנו מכירים ולנסות לגלות משהו חדש".

העלילה (מתורגם מאתר הסדרה)

המכשפה הרעה - סדרות מהאגדות - הספרייה הפנטסטית
המכשפה הרעה

חייה של אמה סוואן היו כל דבר חוץ מאגדה. היא דאגה לעצמה כל חייה, מאז ננטשה כתינוקת, וכיום, בגיל 28, היא עובדת כסוכנת ערבות. אבל כאשר הנרי—הבן עליו ויתרה לפני 10 שנים—מוצא אותה, הכול משתנה. הנרי זקוק נואשות לעזרתה של אמו, והוא מאמין שאמה היא, למעשה, ביתם האבודה של שלגייה והנסיך יפה התואר. כן, שלגייה והנסיך האמתיים, אלה מהאגדות. מוזרה אף יותר היא אמונתו של הנרי שסטוריברוק (שם שנשמע באנגלית כמו story book – ספר סיפורים), העיירה המנומנמת בניו אינגלנד בה הוא מתגורר, היא למעשה חלק מקללה שהטילה המכשפה המרשעת. קללה זו כלאה את הדמויות מן האגדות בעולם המודרני, ללא זיכרון של זהותם הקודמת.

כמובן שאמה, שראתה כבר הכול בחייה, לא מאמינה לאף מילה, אבל כאשר היא מגיעה לסטוריברוק, היא לא יכולה שלא להרגיש כי הדברים אינם כפי שהם נראים. בזמן שהנרי מדריך אותה בסיור סביב העיירה בליווי ספר המעשיות שלו, העיירה ויושביה, כמו הפסיכולוג שלו, דר' גולד, נראים מוזרים מספיק כדי לעורר את אופייה החשדני. היא נעשית מודאגת עוד יותר לגבי עתידו של הנרי לאחר שהיא פוגשת באמו המאמצת, רגינה, שלטענתו אינה אלא המכשפה המרשעת בכבודה ובעצמה!

סטוריברוק היא מקום בו הקסם נשכח – אך הוא עדיין קרוב ורב עצמה – וה-"סוף טוב הכול טוב" נראה בדיוק מעבר להישג יד. כדי להבין מהיכן מגיעות דמויות האגדה ומה הוביל לזעמה של המכשפה המרשעת, יהיה עליכם להציץ אל חייהם הקודמים. אבל יכול להיות שמה שתגלו ישנה את כל מה שהאמנתם לגבי הדמויות הללו.

בינתיים, הקרב האפי אשר יכריע את עתיד כל העולמות, המודרני והאגדי כאחד, עומד להתחיל. כדי שהטוב ינצח, יהיה על אמה לקבל את גורלה ולהילחם בכל הכוח.

"בלב ליבה, הסדרה היא סיפור על תקווה", טוען אדוארד קיציס, אשר יצר את הסדרה עם אדם הורוביץ ומפיק אותה עימו. "בשבילנו, זאת המהות של מעשייה. זה היכולת להאמין שהחיים שלך יהיו יותר טובים. זאת הסיבה שאתה קונה טופסי לוטו – כי אם תזכה, תוכל להגיד לבוס שאתה מתפטר ולעבור לפריז או לא משנה מה, ולהיות מי שתמיד רצית להיות. וזאת בעצם סינדרלה, לא? יום אחד היא מטאטא מרצפות וביום למחרת היא הולכת לנשף. אדם ואני פשוט רצינו לכתוב על משהו מלא תקווה, כך שבמשך שעה אחת בשבוע הצופים יוכלו להניח את הכול בצד ולהרגיש שלפעמים חלומות יכולים להתגשם". אכן מטרה נעלה. הזמן יגיד אם הם הצליחו לעמוד במטרה, אבל בינתיים הפידבקים לפרק הפיילוט ששודר השבוע דווקא מאוד חיוביים.

אז, איזו סדרה תזכה אצלכן/ם לאושר, עושר ותהילה ואיזו תתרסק? גרים או הסדרה הזאת?

לאתר הסדרה ברשת ABC

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.