דיאנה ווין ג'ונס הלכה לעולמה

מרץ 26, 2011

סופרת הפנטסיה דיאנה ווין ג'ונס הלכה לעולמו.דיאנה ווין ג'ונס01

הספרייה הפנטסטית מרכינה את ראשה ומודיעה בצער רב על פטירתה של הסופרת הבריטית דיאנה ווין ג'ונס, היום, ה- 26.03.2011. ג'ונס הלכה לעולמה בגיל 76, לאחר מאבק בן שנתיים במחלת הסרטן ושנים ארוכות של בריאות מעורערת.

רק בספטמבר, שנה שעברה, הודיעה הסוכנת של ג'ונס כי היא חשה טוב יותר, והודתה בשמה לכל המעריצים אשר שלחו לה איחולי החלמה. לדברי ג'ונס, כל ההודעות הנפלאות שקיבלה ריגשו אותה מאוד וסייעו רבות לשפר את הרגשתה. ג'ונס המשיכה לכתוב גם בזמן מחלתה, וספרה האחרון Enchanted Glass, יצא לאור באפריל 2010.

ג'ונס נודעה בזכות סיפורי הפנטסיה, המדע-הבדיוני וספרות הילדים שכתבה. בין ספריה שראו אור בעברית: סדרת קרסטומנסי, הטירה הנעה, ספר ההמשך – מגדלים פורחים באוויר, הבריון של ארצ'ר, המהלכים בקצוות ועוד. בשנת 2004 זכתה יצירתה של הסופרת לעדנה מחודשת, בזכות סרט האנימציה של הייאו מייזאקי המבוסס על ספרה הטירה הנעה.

הטירה הנעה

על אף שלכל אורך הקריירה שלה נהנתה דיאנה ווין ג'ונס מהצלחה מרובה, לא זכתה להוקרה וליוקרה לה זכו סופרים וסופרות אחרים בסדר הגודל שלה. לאורך שנות פעילותה הרבות היוותה מקור השראה לסופרים רבים, ביניהם ניל גיימן וג'.ק. ראולינג. למעשה, האחרונה הואשמה לא אחת על ידי מעריציה של גו'נס בהעתקה מיצירותיה בסדרת ספרי הארי פוטר הידועה.

דיאנה ווין ג'ונס נולדה בלונדון, ב-1934. לדבריה, החלה להמציא סיפורים בילדותה, בזמן מלחמת העולם השנייה, כאשר ספרים היו מצרך נדיר, ועל כן הייתה ממציאה סיפורים עבור אחותה. בצעירותה באוקספורד, שם זכתה ללמוד עם ק.ס. לואיס וג'.ר.ר טולקין. בשנת 2007, קיבלה ג'ונס את ה-World Fantasy Award על מפעל חייה.

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.