ספרי הלימוד של הוגוורטס – במהדורה חדשה

מאי 11, 2019

ספרי הלימוד של הוגוורטס - הארי פוטר - הספרייה הפנטסטית

החגים והחופשים ברובם מאחורינו, וזה הזמן לחזור אל ספסל הלימודים עם ההוצאה המחודשת של ספרי הלימוד של הוגוורטס

סדרת ספרי הבסיס של "הארי פוטר" אולי הסתיימה כבר לפני שנים, אבל עולם הקסם אותו יצרה ג'יי.קיי. רולינג עוד חי, בועט ומקסים קהלים ותיקים וחדשים כאחד. גם סדרת הסרטים של הארי פוטר הסתיימה, אך העבירה את הלפיד אל סדרת "חיות הפלא והיכן למצוא אותן". לכן אלו ממש חדשות משמחות כי שלושת ספרי העיון אותם יצרה רולינג בהשראת ספריה: קווידיץ' בראי הדורות, "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" ו"מעשיות בידל הפייטן" יוצאים במהדורה חדשה. סיבה נוספת למסיבה, היא שהפעם הספרים יוצאים בפורמט של כריכה קשה ומהודרת.

 

חשוב לדעת

אף על פי שההוצאה המחודשת מאגדת את שלושת הספרים תחת הכותרת "ספרי הלימוד של הוגוורטס", הספר השלישי – ספר המעשיות – אינו, בהגדרתו, ספר לימוד בו נתקלו הארי וחבריו במסגרת לימודיהם. תחת זאת, הוא מופיע בספר השביעי, כמתנה שהותיר אחריו דמבלדור להרמיוני בצוואתו, והספר ה"מוגלגי" ראה למעשה אור רק אחרי שהסדרה המקורית הסתיימה.

סיבה נוספת לחפש את הספרים החדשים בין מדפי הספרייה, או בחנות הספרים היא תוספות ושינויים שחלו בעולם הקסם של רולינג מאז המהדורה הראשונה שיצאה עבור מוגלגים. כלומר, לא מדובר בהדפסה מחודשת, אלא במהדורה חדשה ומעודכנת. כך, למשל, ב"חיות הפלא" נוספו 6 חיות חדשות ונכללת גם הקדמה חדשה מאת ניוט סקמנדר בכבודו ובעצמו.

 

האם כדאי לקרוא

ישנה נטייה לבטל את ספרי העיון שפרסמה רולינג, במטרה לגייס כספים לארגוני צדקה נבחרים, כאילו אינם חלק מהקאנון. אך למעשה, שלושת הספרים המדוברים הם שלוחה ישירה של שבעת הספרים. הם מרחיבים את היריעה ומעשירים את החוויה של עולם הקסמים של רולינג, ונותנים הצצה גם לאנשים ואירועים שלא בהכרח מצאו את דרכם לספרים העיקריים. לכן, אם אהבתם לא רק את הספרים, אלא גם את עולם הקוסמים, ספרי הלימוד של הוגוורטס בהחלט ראויים ומעניינים לקריאה.

כמו כן, למי שיבחרו לרכוש את הספרים ודאי יהיה נעים לדעת כי כל ההכנסות מרכישתם, מיום צאתם ועד היום, הולכות לארגוני צדקה בהם תומכת רולינג. ביניהם גם ארגון "לומוס", הקרוי על שם קסם האור בו משתמשים הקוסמים. מטרת הארגון היא לסייע ליתומים (כמו הארי פוטר, למשל) לחזור לחיות עם משפחותיהם, או למצוא בתי חמים ואוהבים. הארגון שואף להביא לסיום השימוש בבתי יתומים ומסגרות דומות בכל רחבי העולם, עד לשנת 2050.

תקציר "קווידיץ' בראי הדורות"

אם אי-פעם שאלתם את עצמכם מה מקורו של הסניץ' המוזהב, כיצד הומצאו המרביצנים או מדוע על תלבושת המשוטטים מוויגטאון מופיע סמל של סכין קצבים, הספר הזה הוא בשבילכם. מהדורה מוגבלת זו היא העתק מדויק של העותק השמור בספריית בית-הספר הוגוורטס, שם מעיינים בו מדי יום חובבי הקווידיץ' הצעירים. ההכנסות ממכירת ספר זה הן קודש לארגון "קומיק רליף", שישתמש בכספכם כדי להמשיך לשפר ולהציל חיי אדם – שאיפה חשובה ומדהימה עוד יותר מלכידת הסניץ' המוזהב על-ידי רודריק פלאמפטון בשנת 1921 תוך שלוש וחצי שניות. ארגון "קומיק רליף" יתרום את הכסף שיגויס ממכירת ספר זה לפרויקטים המסייעים לכמה מהילדים העניים וחסרי הישע במדינות העניות ביותר בעולם.

 

תקציר "חיות הפלא והיכן למצוא אותן"

עותק של חיות הפלא והיכן למצוא אותן מצוי כמעט בכל בית של קוסמים ברחבי המדינה. עכשיו מקבלים גם המוגלגים הזדמנות לגלות מה אוכל הצמרור ולמה עדיף לא להשאיר בחוץ חלב לנארל.

ג'יי. קיי. רולינג היא המחברת של שבעת ספרי הארי פוטר, שנמכרו ביותר מ–450 מיליון עותקים ברחבי העולם, תורגמו ל–79 שפות ועובדו לשמונה סרטים שוברי קופות של אולפני האחים וורנר.

 

תקציר "מעשיות בידל הפייטן"

מבחר של חמש מעשיות, כל אחת בעלת אופי קסום משלה, ובהן צחוק ואימת מוות. לכל סיפור נוספו הערות מפרי עטו של אלבוס דמבלדור, המנהל המהולל של בית הספר לקוסמים של הארי פוטר וחבריו. אלה הם סיפורים שמוגלגים וקוסמים כאחד יהיו מרותקים אליהם. פרופסור דמבלדור מתעמק במוסר ההשכל העולה מכל סיפור, וחושף פיסות מידע נסתרות ומרתקות על החיים בהוגוורטס וגם מחוץ לבית הספר.

מעשיות בידל הפייטן הוא ספר קסום וייחודי, מעוטר באיורים יפהפיים שאותם ציירה הסופרת ג'יי. קיי. רולינג.

החלק העיקרי של ההכנסות מן הספר הזה מיועד ל- Children's High Level Group – הקרן המיוחדת שאותה הקימו ג'יי. קיי. רולינג והברונית אמה ניקולסון לעזרה לילדים נזקקים הגדלים במוסדות חסות.

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.