הרס ותקומה – הספר השלישי בטרילוגיית הגרישה

דצמבר 1, 2017

הרס ותקופמה - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

"הרס ותקומה", הספר השלישי והאחרון בטרילוגיית הגרישה, מאת לי ברדוגו, יצא לחנויות

ב-2014 נפל דבר בספרות הפנטזיה בישראל, כאשר "צל ועצם", הספר הראשון בטרילוגיית "הגרישה" של לי ברדוגו יצא בארץ. לא נדרש זמן רב עד שגם קהל הקוראים המקומי הבין את מה שהבינו קוראיה של ברדוגו ברחבי העולם – שמדובר בסדרת ספרי פנטזיה שונה וכתובה היטב, שכדאי לקרוא ולעקוב אחריה.
כעת, כשלוש שנים לאחר יציאת הספר הראשון, ופחות משנה מאז צאתו של הספר השני (מצור וסופה), מגיע הספר שכל חובבי ברדוגו בישראל חיכו לו – הרס ותקומה, שאגב נבחר באמזון בתור הספר הטוב ביותר של השנה. אגב, סיבה נוספת להתרגש (בשבילי לפחות) היא שהספר מתורגם על ידי ורד טוכטרמן, מן המתרגמות החביבות עליי בארץ. לאחר סיום הספר השלישי, נוכל ליישר קו עם קוראי העולם ולהצטרף אליהם בהמתנה לסרט שאת הזכויות ליצירתו רכשה חברת דרימוורקס ואליה מיהרו להצטרף גם מפיקי סרטי "הארי פוטר" הזכורים לטוב.
אז מה מצפה לכם הפעם:

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

הרס ותקומה - לי ברדוגו - הספרייה הפנטסטיתגורלה של רבקה תלוי בזמנית שמש רדופה, גשש עריק וצבא קסום מנותץ

האופל שולט ברַבקה בעזרת צבא הצללים שלו, ואילו אלינה, זמנית השמש, מתקשה להתאושש לאחר הקרב האחרון עמו שבו איבדה כמעט הכול. בעודה שבויה בידי הקנאים שסוגדים לה כקדושה, היא מתכננת דרכי בריחה כדי ללכוד את המגבר האחרון – ציפור האש שקיומה מוטל בספק.

אך כאשר האופל יוצא למלחמה, אלינה חייבת להתמודד מולו בכל כוחותיה כדי למנוע ממנו להשליט את כוחות החושך במדינתה האהובה. כדי לנצח בקרב אחרון זה, שרק אחד מהם יוכל לשרוד בו, היא נאלצת לבחור בין ארצה לבין אהובה – האם יעמוד לה כוחה ברגע האמת?

 

על המחברת

לי ברדוגו נולדה בירושלים, והיא בתו של עורך-הדין אברהם ברדוגו ממנהיגי הפנתרים השחורים ואחותו של שם ברדוגו (האיש והדאב, מ"האח הגדול"). ברדוגו גדלה בלוס אנג'לס ולמדה באוניברסיטת ייל.

לפרטים נוספים על המחברת וספריה, בקרו באתר הבית שלה.

 

הרס ותקומה (Ruin and Rising)
סדרה: טרילוגיית הגרישה (The Grisha Trilogy)
מאת: לי ברדוגו (Leigh Bardugo)
תרגום מאנגלית: ורד טוכטרמן
הוצאת אריה ניר (2017)
352 עמודים

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.