מפעילי הקללות 2: כפפה אדומה / הולי בלק

מרץ 26, 2017

 


כפפה אדומה - הולי בלק - הספרייה הפנטסטיתחדש ב הוצאת גרף – כפפה אדומה, הספר השני בטרילוגיית 'מפעילי ההקללות,' מאת הולי בלק

 

טרילוגיית מפעילי הקללות, מאת סופרת הילדים והנוער הולי בלק, היא אחת מסדרות ספרי הנוער המצליחות בעולם, כיום. שלושת הספרים בטרילוגיה זכו לא רק לשבחים ביקורתיים ברחבי העולם אלא גם להצלחה מסחרית עצומה. הספר הראשון בסדרה, חתולה לבנה, ראה אור בעברית לפני כחצי שנה ועקב אחר קורותיו של קאסל – נער מתבגר שכדרכם של מתבגרים, מגלה כי העולם בו הוא פועל שונה בתכלית מזה שהכיר עד כה. לאחר תהליך התבגרות קשה, מנער פרוע ותמים לגבר צעיר המודע ליכולותיו, קאסל מצא את עצמו, כמעט במקרה, בעמדת כוח רבת עוצמה, כשבידו המפתח להצלת משפחתו והנערה בה הוא מאוהב. כעת, מגיע הספר השני בטרילוגיה – כפפה אדומה.

 

תקציר העלילה

כפפה אדומה, הספר השני בטרילוגיה, נפתח זמן קצר לאחר אירועי "חתולה לבנה". עתה קאסל הוא נער בוגר יותר, חכם יותר ו… מאוהב יותר. ואם החיים לא מסובכים מספיק לנער מתבגר כמוהו, הוא מוצא את עצמו במרכזה של פרשת דרכים לא פשוטה: בידיו הכוח לשנות את גורל משפחתו או את גורלה של משפחת הנערה בה הוא מאוהב עד כלות. הולי בלק חוקרת באופן חודר וחכם את תהליך ההתבגרות, דרך סיפור אהבה שמתרחש בעולם שהוא כמעט (אבל רק כמעט) העולם המוכר לנו. ההזרה המעודנת שהיא מבצעת כדי ליצור עולם מורכב ושונה במקצת מזה שאנו מכירים, מעניקה לסיפור פרספקטיבה מרתקת במיוחד.

 

על המחברת

הולי בלק (מחברת ספרי ספיידרוויק) היא מסופרות הנוער המוערכות בעולם את ילדותה ונעוריה בילתה בבית ויקטוריאני ענק במזרח ארה"ב. בבית זה שמעה מפי אמה סיפורי מעשיות ואגדות שבמרכזן רוחות רפאים. כשבגרה הפכה לסופרת מוערכת ואף היתה הזוכה הראשונה בפרס אנדרה נורטון היוקרתי לספרות נוער. סדרת ספרי ספיידרוויק שכתבה אף זכתה לעיבוד קולנועי הוליוודי, שלמרבה הצער, לא זכה לכבוד הראוי לו, כי הוא באמת נפלא!

 

כפפה אדומה
סדרה: מפעילי הקללות
תרגום מאנגלית: ענבל שגיב-נקדימון
הוצאת גרף (2017)
275 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.