הזמן השבור – אל העיר האפלה / אריאלה בנקיר

דצמבר 8, 2016

הזמן השבור - אל העיר האפלה - הספרייה הפנטסטית

 

בשעה טובה ראה אור "הזמן השבור – אל העיר האפלה", הספר השני בסדרת "הזמן השבור", מאת אריאלה בנקיר

הזמן השבור – אל העיר האפלה, מאת אריאלה בנקיר, הוא השני מתוך ארבעה ספרים המתוכננים בסדרת ההרפתקאות לנוער, "הזמן השבור". הסדרה שוזרת יחדיו את סיפורה הדמיוני של מיקי, גיבורת הספר, עם רקע היסטורי אמתי, ולוקחת את הקוראים למסע בזמן, אשר משיב את העבר לתחייה. למעשה, אחד מן הדברים בהם הצטיין הספר הראשון בסדרה היה התחקיר המעמיק ומלאכת המחשבת בה נתפרו זו לזו המציאות והדמיון.

בעוד עלילת הספר הקודם התרחשה בממלכת ארבוריאה האמתית, שהתקיימה לפני כ-700 שנה, הספר החדש מבטיח לשאוב את הקוראים והקוראת אל רחובותיה של שיקגו בסוף המאה ה-19. זוהי אחת מן התקופות המרתקות בתולדותיה של שיקגו בפרט ושל ארה"ב בכלל.

 

תקציר העלילה

לאחר שנשאבה מיקי (מיכאלה) גונן בוקר אחד לתוך ספר מסתורי, ומצאה את עצמה בממלכה עתיקה בימי הביניים, התהפכו חייה לחלוטין. במהרה התברר לה הסוד שעד לאותו רגע הוסתר מפניה – אביה האהוב לא נהרג אלא נמלט מפני מעסיקיו לשעבר, אנשי המעבדה רבי-העוצמה, המאיימים לחסלו לאחר שהצליח לבנות פורטלים המאפשרים מסע בזמן. כדי לשוב ולהתאחד עמה, הוא השאיר סדרה של ספרים שיובילו אותה בחזרה אליו דרך תקופות שונות בהיסטוריה. מיקי נחושה למצוא אביה. אך כעת, משהיא יודעת את האמת על נסיבות בריחתו, גם חייה שלה נמצאים בסכנה נוראית. על מנת לשרוד, חייבת מיקי לצאת שוב לדרך, והפעם ברחובותיה האפלים ושורצי התככים של שיקגו בסוף המאה ה-19.

יחד עם פייטרו, מאלף בזי-הציד המקסים, ויעל, חברתה מישראל, ממשיכה מיקי את מסעה המסחרר בין נשפים מפוארים לקרבות עם נערי רחוב חסרי-כול, הרפתקאות סוערות בלב הערבות האינדיאניות ומרדפים עוצרי נשימה. צעד אחר צעד מתקרבת מיקי אל האמת, אך עד מהרה היא מגלה ששום דבר איננו כפי שנראה בתחילה. גם האנשים הקרובים אליה ביותר מסתירים סודות אפלים, ומתחת לפני השטח אויבים מסוכנים מתכננים את המהלך הבא. על מנת להציל את עצמה ואת האנשים שהיא אוהבת, יהיה על מיקי ללכת רחוק יותר מכפי שאי פעם האמינה שתהיה מסוגלת.

על רקע סיפורם המותח של מיקי וחבריה נחשפים הקוראים גם לאירועים ההיסטוריים הדרמטיים שהתרחשו בתקופה שאליה נשלחו גיבורי הספר. הם פוגשים דמויות מרתקות ששינו את פני ההיסטוריה כמו ג'יין אדמס (ממייסדות מקצוע העבודה הסוציאלית והאישה הראשונה בעולם שזכתה בפרס נובל לשלום), פלורנס קלי (אחת הלוחמות הראשונות לזכויות הילדים), בני שבט הלקוטה, ואפילו את בפאלו ביל קודי – אחד הרוכבים המיתולוגיים בהיסטוריה, ודמות ידועה מימי המערב הפרוע. כמו כן, נחשפים הקוראים לסיפוריהם של המהגרים היהודים, האיטלקים והאירים שברחו מאירופה והגיעו לארצות הברית והקימו בה קהילות חדשות, וללידתן של המצאות טכנולוגיות מלהיבות ורעיונות חברתיים חדשניים ששינו את פני החברה.

 

אם זה לא מספיק כדי לגרום לכם להתעניין בספר – לרגל ההשקה, מטיס "הזמן השבור-אל העיר האפלה" את הקוראים להרפתקה מדהימה בחו"ל! כל הפרטים מחכים לכם באתר: www.hazman-hashavur.com

 

על המחברת

אריאלה בנקיר (35) היא עיתונאית וסופרת, אשר נולדה בירושלים, מתגוררת באיטליה, וחולמת על היום שבו גם היא תוכל לצאת למסע בזמן. ספרה הראשון בסדרת "הזמן השבור" (ידיעות ספרים, 2012) זכה להצלחה וכיכב במצעד הספרים של משרד החינוך.

אריאלה בנקיר מספרת כי צפויים ספרים נוספים בסדרת "הזמן השבור", ובמקביל היא עובדת על פרויקט נוסף, שעדיין מוקדם מכדי להרחיב עליו את הדיבור. "אני מבטיחה להעלות פרטים נוספים בקרוב לאתר האינטרנט של הסדרה".

 

הזמן השבור – אל העיר האפלה

מאת: אריאלה בנקיר

הוצאת "בנקיר" (2016)

361 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.