אוורלנד / וונדי ספינל

יוני 12, 2016

אוורלנד - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

לונדון, מלחמת העולם השנייה ומגפה שמחסלת מבוגרים הם הרקע לאוורלנד מאת וונדי ספינל

למעלה ממאה שנה חלפו מאז הגה המחזאי והסופר, ג'יימס מת'יו בארי את דמויותיהם של פיטר פן, וונדי, שני אחיה ושאר יושביה של ארץ לעולם-לא. ובכל זאת, גם היום, ממשיכים יוצרים וחובבים לשוב אל היצירה, להאיר אותה בדרכים שונות ולספר אותה בעיבודים חדשים. מה שהפך אותה ליצירה כה קלאסית הוא האופי הקמאי שלה והאופן בו היא מתקשרת עם האני הפנימי של רבים מקוראיה ופורטת על נימי הרגשות הכי קטנים – פחד ממוות, פחד מהתבגרות, פחד מהזדקנות, הרצון להכרה ועוד.

אבל מה ניתן לחדש בסיפור הנושן, אחרי כל כך הרבה שנים ועיבודים? מסתבר שהרבה, כפי שמראה הספר אוורלנד (Everland), ספר הביכורים של וונדי ספינל, אשר מעביר את סיפורו של בארי אל לונדון של מלחמת העולם השנייה. בחירה מעניינת בהתחשב בעובדה שהן המחזה והן הספר של בארי על פיטר פן יצאו טרם שתי מלחמות העולם.

אוורלנד - וונדי ספינלה - הספרייה הפנטסטית

תקציר העלילה

לונדון הושמדה בבליץ של פצצות ומחלות. היחידים ששרדו את ההרס ואת התפרצותו של וירוס קטלני הם ילדים. איתם נמנית גוון דארלינג, בת ה-16 ואחיה הצעירים ממנה, ג'ואן ומייקי. הם מעבירים את לילותיהם בחיפושים אחר דברי ערך ואוכל ואת ימיהם בהתחמקות מן הבוזזים – הצבא הגרמני, בפיקודו של קפטן הנס אוטו אוסוולד קרצ'מר.

קפטן הוק אינו בטוח  אם הווירוס התפשט אל מעבר לגבולות אנגליה, אך נואש לצאת מגבולותיה, והוא במצוד אחר תרופה, אותה הוא חושב שיוכל למצוא באחד מן הילדים השורדים. הוא והבוזזים שלו עורבים ברחובות וחוטפים ילדים לניסויים. אף אחד מהם לא שב.

עד שיום אחד הם חוטפים את ג'ואן. גוון לא תבחל בשום אמצעי כדי להשיב את אחותה בחזרה, אך כשהיא יוצאת לדרך, דרכה מצטלבת בזו של ילד מסתורי וכריזמטי בשם פיט. פיט מציע את עזרתה של כנופיית הילדים האבודים והצלפית הנועזת, בלה, שמתגוררים כולם  חבויים מתחת לפני האדמה. אבל במקום בו עזרה מגיעה במחיר גבוה וכל הבטחה נחתמת בדם, עזרתם עלולה לעלות לגוון יותר מכפי שציפתה. והאם גוון, פיט, הילדים האבודים ובלה מספיקים כדי להערים על קפטן הוק חסר הרחמים?

 

בקרו באתר הבית של וונדי ספינל

 

אוורלנד (Everland)

מאת: וונדי ספינלה

הוצאה: Scholastic Press (2016)

320 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.