מבוכים ודרקונים – בקרוב (שוב) סרט?

יוני 11, 2016

מבוכים ודרקונים הסרט - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

האחים וורנר חותרים להשיב את משחק התפקידים המפורסם, מבוכים ודרקונים, אל המסך הגדול

בשנת 2000 נפל דבר בעולם משחקי התפקידים ובעולם הקולנוע, וכשאנחנו אומרים נפל, הכוונה לנפילה כואבת, מהדהדת. נפילה מהסוג שעוברים ושבים לא מעיזים להסתכל, אבל גם לא יכולים להמשיך הלאה בלי להציץ. לנפילה הזאת קראו "מבוכים ודרקונים" – סרט שלא רק נכנס לרשימת הסרטים הכושלים ביותר של הזמנים, אלא גם הצליח ממש להעליב את הצופים.

 

0 בכריזמה, 0 בניסיון

מה הייתה הסיבה? מה לא! במאי לא מנוסה (קורטני סולומון), שלטענתו כלל לא רצה לביים אותו, תסריט אינפנטילי, מראה זול ולא משכנע וקאסט שגוי מן היסוד. בראש הקאסט, אחד הליהוקים הגרועים ביותר לסרט זה (ולכל סרט אחר אם שואלים אותי) – ג'סטין וולין בתפקיד הראשי, שחקן כה מעצבן שקשה היה לסבול אותו על המסך כדמות משנה בסדרה "לואיס וקלארק" בשנות ה-90, קל וחומר כדמות ראשית בסדרת סרטים באורך מלא. לטובת כל הצדדים, נראה כי מ-2009 וולין לא השתתף בפרויקט ראוי לציון כלשהו.

 

כשהקוביות לא מחייכות

תמורת תקציב של 45 מיליון דולר, הניב הסרט 33 מיליון דולר בלבד וגרם למשקיעים הפסדים של מיליונים. מסיבה לא לגמרי ברורה, הסרט הכושל הולד שני המשכונים: מבוכים ודרקונים: זעם אל הדרקון (2005), שיצא כבר הישר לטלוויזיה ומבוכים ודרקונים: ספר האפלה ב-2011 שכבר דילג גם על הטלוויזיה ויצא ישר לדי.וי.די.  לאור הביצועים הללו, לא היה מפתיע כשב-2008 ניו ליין ויתרו על זכויות ההפצה של הסרט לטובת האחים וורנר. אלה האחרונים ניסו מאז להשיב את הפרנצ'ייז למסך הגדול, והפעם לעשות זאת כמו שצריך. אבל תביעה משפטית בין Sweatpea Entertainment ו-Hasbro לגבי הזכויות על סרטי המשך עיכבה את ההפקה מלנוע קדימה.

 

ממלכות נשכחות

בקיץ שעבר נפתרו הבעיות המשפטיות, וכעת נראה שהסרט מתחיל לעלות על הפסים. אם הסרטים הראשונים היו כה גרועים, למה החזרה לפרנצ'ייז מעניינת? ראשית, כיוון שמדובר בריבוט (תודה לאל), חזרה ליסודות והתחלה מחדש. שנית, כיוון שהכוונה לבסס את הריבוט על העולם המבוסס והאהוב של "ממלכות נשכחות" , במקום הקשקוש המקושקש שעשו מ"מבוכים ודרקונים" בסיבוב הקודם. האם זה אומר שנוכל לפגוש כמה מן הדמויות שהכרנו בספרים? ואם כן, את מי? כנראה שנצטרך לחכות לדיווחים עתידיים, שנראים כרגע רחוקים עדיין, כדי לגלות את הפרטים האלה.

לפי Variety הבמאי רוב לטרמן, שביים לאחרונה את סרט "צמרמורת" קיבל הצעה מהאחים וורנר להוביל את הפרויקט, אך ביקשו ממנו להציג את חזונו לפרויקט לפני שיאשרו את מינויו. בנוסף הגישו מספר במאים נוספים מצגות משלהם, אך זו של לטרמן הייתה אכן זו שגברה על האחרות. לכתיבת התסריט נשכר התסריטאי דיוויד לסלי ג'ונסון (זעם הטיטאנים ולזמן את הרוע).

כבר בסיבוב הראשון, הפרנצ'ייז של מבוכים ודרקונים נקלע לקשיים והתקשה להגיע למסך. אם הפעם עניינים יתנהלו כשורה מנקודה זו, יכול להיות שנבקר בממלכות הנשכחות כבר ב-2018.

 

עד אז, אתם מוזמנים לצפות בטריילר של הסרט הראשון (הוא דווקא הרבה פחות נורא מהסרט עצמו):

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.