"עלילות המשונים" בקרוב ספר אמתי

אפריל 17, 2016

עלילות המשונים - מיס פרגרין - הספרייה הפנסטית

ספר המעשיות, "עלילות המשונים" מתוך סדרת "המעון של מיס פרגרין לילדים משונים" בדרך להפוך לספר אמתי

כל מי שעוקב אתנו אחר ההתפתחויות בנושא, יודע כי , טרילוגיית "המעון של מיס פרגרין לילדים משונים" של סופר הפנטסיה רנסום ריגס, החלה להכות גלים עוד בטרם יצא הספר הראשון שלה אל המדפים. בארה"ב, אולפנים התחרו ביניהם על הזכויות לעיבוד הקולנועי של הסדרה. בישראל נרכשו זכויות התרגום על ידי הוצאת כתר, שהפיקה את הספרים המרהיבים בהשקעה ראויה לציון. כל מי שנתקל בספרים יודע למה – מדובר בספרים ויזואליים ביותר, המשלבים אינספור תמונות ייחודיות ועיצוב אווירתי במיוחד. הפקתם לא יכולה להיות זולה! אך בעוד שכאן, אנו ממתינים עדיין לצאתו של הספר השלישי והאחרון בטרילוגיה (שאמור לצאת בספטמבר, למקרה שתהיתם), בחו"ל, הוא כבר יצא מזמן. לכן, עבור מי שסיימו כבר את קריאת הספרים והתקשו להיפרד מעולם המשונים, החדשות בדבר יציאת "עלילות המשונים" הן אכן חדשות מצוינות.

 

אז מהן "עלילות המשונים"?

לדברי ריגס, הספר "עלילות המשונים" הוא מרכיב חשוב בעלילת הספר השני בסדרה, "עיר חלולה". זהו "ספר מעשיות גדול, כבד ודי ישן שהילדים המשונים אוהבים – עד כדי כך, למעשה, שהוא אחד מן הפריטים הבודדים שהם לוקחים אתם [בלה בלה בלה ספוילרים]. הילדים אוהבים את הסיפורים, אבל הם גם זקוקים להם – הם מכילים רמזים סמויים למיקומן של לולאות זמן ולזהותם של משונים מסוימים, וחקירתן מצילה את חייהם מספר פעמים בספר השני," סיפר ריגס. "אהבתי את הרעיון של ספר מעשיות שנועד במיוחד לילדים משונים, ואני אוהב אפילו יותר את הרעיון להפוך את הספר הבדיוני לאמתי. דגדג לי לכתוב את 'עלילות' מאז שסיימתי את 'עיר חלולה' – ואני כל כך שמח שלבסוף התאפשר לי. מעולם לא נהניתי לכתוב משהו."

ניתן לקוות שהסרט החדש של טים ברטון, המבוסס על ספריו של ריגס יהיה סרט טוב ומצליח, שיעזור להרחיב את קהילת החובבים של ריגס – אף על פי שזו אינה קטנה גם כיום – אך כך או אחרת, למי שכבר ביקרו בעולמם של המשונים ואהבו אותו, טוב שיש עכשיו עוד משהו לצפות לו.

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.