חומריו האפלים – סדרת הטלוויזיה

ינואר 15, 2016

חומריו האפלים = סדרת טלווזיה - הספרייה הפנטסטית,

טרילוגיית ספריו עתירת ההרפתקאות של פיליפ פולמן "חומריו האפלים" תופק כסדרה ב-BBC One

אי אז, בשנות ה-90, כשסדרת "הארי פוטר" הייתה עדיין בשיאה והספר השביעי עוד לא היה באופק, הבליח ספר עתיר דמיון והרפתקאות, והצליח לחצוב לעצמו מקום של כבוד בקרב חובבי הז'אנר. הספר הזה הוא המצפן הזהוב של פיליפ פולמן. לא נדרש זמן רב בשביל הקהל להבין שמדובר בספר מיוחד עם פוטנציאל עצום. הטרילוגיה הולידה מועדוני מעריצים, אתרי אינטרנט ייעודיים, ספרים נלווים ואפילו סרט הוליוודי באורך מלא, בכיכובם של ניקול קידמן ודניאל קרייג (2007).

אבל משהו השתבש במהלך הדרך. למרות הפופולריות הרבה, הביקורות האוהדות והתכנית להפוך את הספרים לטרילוגיית סרטים עתירת תקציב, הספרים החלו לאבד מן הפופולריות שלהם, טרילוגיית הסרטים ננטשה לאחר הסרט הראשון, ועד שיצא הספר האחרון של הארי פוטר, קל וחומר – עד צאת הסרט האחרון, ספריו של פולמן לא היו אלא זיכרון רחוק. יכול להיות שהדבר קשור לדעות האתאיסטיות וההתנגדות החריפה לדת ממוסדת שמופיעים בסדרה.

אבל מסתבר שלא שמענו את המילה האחרונה בנוגע לספריו של פולמן. חובבי הטרילוגיה ישמחו לגלות כי רשת BBC לקחה על עצמה להפיק את הספרים כסדרת טלוויזיה, עם תכנית פרקים ולעונות רבים. התכנית להפקת הסדרה פורסמה בשנה שעברה על ידי נציגי הרשת. הפרויקט מופק על ידי ניו ליין סינמה וחברת ההפקה באד וולף. לדברי המפיקה ג'יין טרנטר, הפורמט הטלוויזיוני יאפשר להם "לתפוס את רוחב היריעה של הסיפור והעולמות של ליירה ושל וויל" (שני הגיבורים הראשיים. באותו מעמד אישרה המפיקה את התכניות לסדרה שתתפרש על פני פרקים ועונות רבים.

לדברים אלו הוסיף פולמן: "בשנים האחרונות אנו עדים לאופן בו סיפורים ארוכים בטלוויזיה, בין אם מדובר בעיבודים או בהפקות מקוריות, יכולים להגיע לעומקים של אפיון ולגבהים של מתח, באמצעות מתן הזמן הדרוש לאירועים ליצור את הרושם הראוי ובשביל ההשלכות להתגלות".

צילומי הסדרה צפויים להתחיל בוויילס מאוחר יותר השנה.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.