האחים גרים לצעירים ולבוגרים – פיליפ פולמן

אוקטובר 9, 2015

האחים גרים - לצעירים ולבוגרים - פיליפ פולמן - הספרייה הפנטסטית

חברת Get Books מזמינה אתכם לצלול מחדש אל מעשיותיהם של האחים גרים, הפעם בעיבודו של סופר הפנטסיה, פיליפ פולמן

לא בטוח כמה מכם זוכרים, אבל לפני כ-15 שנה, השם פיליפ פולמן היה שגור בפיהם של חובבי פנטסיה בכל רחבי העולם, וספריו זכו למקום של כבוד בכנסים בישראל. ב-2007, הספר הראשון בטרילוגיית "חומריו האפלים" של הסופר הבריטי אפילו הפך לסרט הוליוודי באורך מלא, בכיכובo של ניקול קידמן ודניאל קרייג.

איכשהו, במרוצת השנים, הפופולריות של פולמן דעכה, פרנצ'ייז הסרטים ננטש, קרייג עבר להיות ג'יימס בונד, ואת מקומם של ספריו של פולמן תפסו ספרים אחרים. סדרת ספרים נוספת של הסופר, "סאלי לוקהארט", ראתה אור אף היא בעברית, בהוצאת כנרת זמורה-דביר, אך למרות שזכתה להצלחה מסוימת, זו לא התקרבה לפופולריות של טרילוגיית "חומריו האפלים". בחו"ל, פולמן לא הפסיק לעבוד, אך בארץ הוא די נעלם.

כעת הוא חוזר אלינו בגלגול שלישי, הפעם בזכות אסופת "האחים גרים לצעירים ולבוגרים", שראתה אור בהוצאת הקיבוץ המאוחד ובמסגרת חנות הספרים הדיגיטלית החדשה, Get Books. האוסף החדש מאגד בתוכו חמישים מן הסיפורים הנבחרים של האחים, מתוך האוסף המלא. זה האחרון כלל בסופו של דבר למעלה ממאתיים סיפורים, אך רבים מהם לא היו מוצלחים במיוחד ולא עוברים היטב תחת עינו של הקורא בן זמננו, אלא למטרות מחקר ולימוד.

מן הבחינות הללו, הן מעורבתו של פולמן והן בחירותיו מבחינת 50 הסיפורים הנבחרים, די בהם כדי לעורר את סקרנותי.

תקציר הספר
אוסף רענן וסוחף של האחים גרים שבו מעשיות מוכרות ואהובות כמו סינדרלה, כיפה אדומה, שלגייה, הנזל וגרטל, הדייג ואשתו, ולצדן מעשיות נהדרות נוספות שבהן הדמיון, הגרוטסקה והאימה הן ללא גבולות.
"מעשייה איננה טקסט במובן הספרותי. היא לא עשויה ממילים שנבחרו בקפידה על פני מילים אחרות. היא עשויה משרשרת של אירועים," אומר פיליפ פולמן.
"המעשייה נמצאת במצב מתמיד של היווצרות והשתנות. היצמדות לגרסה אחת היא כמו לכלוא אדום חזה בכלוב."
זו הייתה גם גישתם של יעקב וּוילהלם גרים, שבמהלך המחצית הראשונה של המאה ה־19 כינסו, תמללו ושכתבו מעשיות ממקורות שונים. מתוך 210 המעשיות שליקטו, בחר פולמן חמישים – השמנת של האחים גרים – וכינסן בספר זה. לספר מצורפת הקדמה פרי עטו.

 

לקריאת פרק ראשון חינם ולרכישת האוסף

לביקור בעמוד הספר בהוצאת הקיבוץ המאוחד

לביקור באתר הבית של פיליפ פולמן (אנגלית)

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.