אדון הטלקינזיס – עץ עתיק יומין

ספטמבר 20, 2015

אדון הטלקינזיס - עידן קנוחן - הספרייה הפנטסטית

"אדון הטלקינזיס – עץ עתיק יומין" מאת עידן קנוחין הוא ספר פנטסיה ישראלי הפותח סדרה חדשה לבני הנעורים, המתרחשת בעולם חבוי.

ברוכים הבאים לטלהוויליג', עיירה חבויה במרכז ארצות הברית המתהדרת בחומות עתיקות. היא אינה ידועה לציבור הרחב, כיוון שהממשל הגדיר את מיקומה כאזור צבאי סגור ורק גורמים רמי דרג יודעים כלל על קיומה. בנוסף, נשמרת העיירה על ידי תושביה המיוחדים. אלה מסוגלים לגרום לכל רכב שמתקרב מדי בשבילים המוסתרים אליה, להסתובב. הם עושים זאת בשקט בעזרת היכולות הטלקינטיות והטלפתיות שהם ניחנים בהן. מלבד מקרים חריגים בהם אף אחד לא מאמין למטייל משוגע שנשבע שמצא מקום מוזר, הכול מתנהל על מי מנוחות. מטבע הדברים, "עץ עתיק יומין", הספר הפותח את סדרת "אדון הטלקינזיס" מספר על אחד מאותם מקרים חריגים, בו דבר לא לא מתנהל כשורה.

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

איידן, גיבור הסיפור, לא מכיר דבר מלבד העולם הרגיל, ולמיטב זכרונו, מעולם לא הזיז חפץ בלי לגעת בו ומעולם לא ביקר בעיירה של אנשים שיודעים לקרוא את מחשבותיו. מעולם גם לא הואשם איידן בהפנוט מישהו בעל כורחו. חרב? הוא מודה שתמיד רק חלם להחזיק אחת. מפגש בלתי צפוי עם דמות צפויה עוד פחות, הוביל את איידן למכתב מסתורי שהמתין לו שנים רבות. מכתב זה משנה את חייו ללא הכר – לגורל שתוכנן בעבורו בטרם לידתו. איידן מוצא את עצמו מוקף טלקינזיס וטלפתיה, חברים נאמנים, אך גם אויב אימתני שהיה מעוניין להניח את ידיו דווקא עליו. אויב גדול מדי בשבילו, אולי אף גדול מכל העולם הקסום והבטוח שאיידן הספיק כבר להכיר ולהתאהב בו.

 

על המחבר

אדון הטלקינזיס – עץ עתיק יומין הוא ספרו השני של עידן קנוחן, בן 27 מירושלים. קנוחן נולד בבת-ים וגדל כחילוני עד גיל 8. מגיל שנתיים עד גיל 8 גר באורוגוואי, שם החלו הוריו בתהליך איטי של חזרה בתשובה. כשהיה בן 11 עבר עם משפחתו, שכעת כבר הייתה חרדית, לירושלים. כל זאת לא עצר בעדו להתוות לעצמו מסלול משלו. בגיל 17, כתב את ספרו הראשון, "השבר" שמו. לדבריו, התמריץ לכתיבת ספרו הראשון היה רצון עז לעסוק במשהו שקשור לקולנוע, והוא אף פנה למנחם גולן עם הרעיון. הנ"ל השיב לו במכתב בו הציע לו לפנות עם הרעיון לאנשים שביכולתם להפיק סרט כזה. בעת העבודה על התסריט, פיתוח הסיפור רצון משלו, תפח והפך לספר. שנתיים חלפו עד שהצליח לכתוב את הספר לשביעות רצונו.

 

הדרך אל אדון הטלקינזיס

מקורו של "אדון הטלקינזיס" ברעיון שקדם אף לזה שהביא לכתיבת ספרו הראשון. כמו הספר שקדם לו, גם הוא לא החל כספר, אלא כרעיון כמוהו חיפש הרבה בספרות ובקולנוע מתוך רצון לראות כמותו. משלא מצא, החל לעבד את הרעיון, שבהתחלה כלל קבוצה קטנה של אנשים אשר נפגשים בדירה על מנת לחקור יכולות טלקינטיות, בניסיון ליישם כישורים אלו בעצמם. הטלקינזיס והטלפתיה, כוחות 'קרובי משפחה', קסמו לו הרבה יותר מכל יכולת אחרת אותה ראה על המסך.

לאורך הזמן נרקם הסיפור והחל לקבל צורה עם היסטוריה, ובלבו עיירה קטנה שבמרכזה מעבדה ותושביה ניחנו בתכונות אלה. בסופו של דבר הוחלפה המעבדה בבית ספר וגיבור צעיר תפס את מקומה של קבוצת החוקרים המבוגרים. הדירה העלומה תפחה והפכה לעולם חבוי של טלקינזיס, שהוא קרוב ככל הניתן להיגיון ולמדע, ועם זאת קסום.

מצד אחד, מיקום הסיפור בארה"ב ושם הגיבור מעידים על כך כי הספר שואב את השראתו ומושפע מנרטיבים אירופיים ואמריקאים טיפוסיים. העובדה כי המחבר מזדהה על הכריכה כעידן ק., בלבד, כמו גם העובדה שדבר בביוגרפיה שלו אינו מעיד על שהות ממושכת או היכרות מעמיקה עם תרבויות אלו מעוררות חשש.

מצד שני, ככל שניתן לשפוט במבט ראשון, אין ספק שמדובר בהפקה מושקעת ביותר, עם כריכה המתהדרת באיור נפלא של ישראל ברסלב ובעיצוב מקצועי ומוקפד של יעל קנוצ'ן. התוצאה אטרקטיבית מאוד ומעוררת סקרנות. כעת נותר רק לגלות האם אדון הטלקינזיס יקיים את ההבטחה של כריכתו. כך או אחרת, בימים אלה, קנוחן עובד על הספר השני בסדרה – "אדון הטלקינזיס – אוצרות הסיקריקים".

קבלו דוגמת קריאה מתוך אדון הטלקינזיס – עץ עתיק יומין

אדון הטלקינזיס – עץ עתיק יומין

מאת עידן קנוחן

הוצאת אוריון

500 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.