אדוננו הרובוט

ספטמבר 4, 2015

אדוננו הרובוט - סרטי מדע בדיוני - הספרייה הפנטסטית
תמונה: באדיבות סרטי יונייטד קינג

"אדוננו הרובוט", סרט מדע בדיוני בריטי עצמאי צפוי לנחות בבתי הקולנוע בישראל בהמשך החודש. מי בא?

נמאס לכם מסרטי אקשן הוליוודיים עתירי תקציב וחסרי נשמה? בקרוב תהיה לכם הזדמנות לראות משהו קצת שונה. "אדוננו הרובוט" הוא סרט מדע בדיוני בריטי, שיצא באופן עצמאי, בבימויו של ג'ון רייט. עם תקציב דל המוערך בכ-21 מיליון דולר, בלבד, לא ברור כל כך כיצד הצליחה ההפקה לגייס לקאסט שחקנים מוכרים כגון השחקן זוכה פרס האוסקר, בן קינגסלי, וגיבורת "תיקים באפלה", ג'יליאן אנדרסון. כאשר הסרט יצא לאקרנים בבריטניה, לא זכה להצלחה מרובה, מה שלא מנע ממנו לזכות לביקורות טובות ולתשבחות רבות.

מה הסרט הזה לא? לטוב ולרע, הוא לא סרט הוליוודי רגיל. עם תקציב שבהוליווד בקושי מספיק לפרסומת ובמאי הידוע בעיקר בשל סרטי אימה קטנים, "אדוננו הרובוט" לא מתחרה על תפקיד שובר הקופות של הקיץ. מהו כן? ובכן, מרבית המבקרים והצופים השוו אותו לפרק קלאסי של "ד"ר הו". חשוב לדעת זאת, כי קשה להבחין בכך מן הקדימון. יחד עם זאת, אם מדע בדיוני בריטי עצמאי עושה לכם את זה, או שאתם מעוניינים לתמוך בו (כמו גם בשובו של המדע הבדיוני למסך הגדול באופן כללי), ייתכן מאוד שתרצו להצביע ברגליים וללכת לראות.

 

תקציר העלילה

גזע רובוטים אכזר שולט בכדור הארץ. בני האדם מסתגרים בבתיהם כאשר שבב אלקטרוני שמושתל בצווארם מאותת לרובוטים על כל תנועה חשודה. מה שמתחיל כמעשה שובבות של חבורת ילדים הופך למהפכה של ממש כאשר הם מצליחים להתל בשבב האלקטרוני ולהסתובב ברחובות לאחר שעת העוצר. עם נחישות, תבונה והרבה חוצפה, הילדים הם הסיכוי היחיד שנשאר למין האנושי להחזיר מלחמה.

באופן אישי, העלילה מעט מזכירה לי את ספר המדע הבדיוני האהוב, "התלת רגליים", של ג'ון כריסטופר, שאף עובד לסדרת טלוויזיה מצליחה בשנות ה-80. גם שם יש רובוטים חייזריים, או לפחות חייזרים נוהגים ברובוטים, ושתלים בראש לשליטה באוכלוסייה האנושית, וגם הוא, כמובן, בריטי. מצד שני, כמי שקיווה שנים רבות שהספר יופק לסרט קולנוע באורך מלא, יכול להיות ש"אדוננו הרובוט" הוא הדבר הקרוב הבא.

בכורת הסרט: 17.09.2015

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.