תיקים באפלה: התחיה

אוגוסט 24, 2015

תיקים באפלה: התחיה - סדרות מדע בדיוני - הספרייה הפנטסטית
Ed Araquel/FOX, באדיבות yes

סוכני ה-FBI, מאלדר וסקאלי, שבים לחקור את העל-טבעי בטלוויזיה ב-"תיקים באפלה: התחייה" – מיני סדרה שתשודר ב-yes

סדרת הטלוויזיה, "תיקים באפלה" (X-FILES), שודרה לראשונה ב-1993, ובמשך 9 עונות סחפה קהל גובר והולך של מעריצים. ממעמד של סדרת מדע בדיוני שולית, הפכה ללהיט בינלאומי, שהביא גם ליצירתם של שני סרטי קולנוע ואינספור חיקויים. הסדרה מגוללת את הרפתקאותיהם של צמד סוכני FBI, פוקס מאלדר (דיוויד דוכובני) ודיינה סקאלי (ג'יליאן אנדרסון), המופקדים על חקר אירועים לא מוסברים עם חשד למעורבות של כוחות על-טבעיים.

 

תיקים באפלה – אז

הסדרה נחשבה למהפכנית ומשפיעה לזמנה, גם אם רבים פרקיה נטו להיות די תבניתיים.  בין השאר, הסדרה אחראית למגמת הדרמות האפלות ועתירות התקציב, שמאתגרות תפיסות חברתיות מקובלות. כך למשל, דמותה של המדענית בעלת ההיגיון הבלתי מתפשר, דיינה סקאלי, הוותה דוגמה לדמות נשית חזקה אשר עומדת בפני עצמה ומצליחה בזכות קישוריה. למרבה הצער, דמויות מסוג זה עדיין אינן נפוצות דיו. למעשה הדמות הבדיונית אף אחראית לאפקט מתועד (בדומה לתסמונת פיטר פן), שזכה לשם "אפקט סקאלי", כאשר הדמות הטלוויזיונית הביאה למגמת עלייה בהתעניינות של נשים במקצועות המדע, שעד היום נחשבים, במידה רבה, מקצועות גבריים.

אם לא די בכך, הרי שצוות התסריטאים שטופחו בסדרה עומד מאחורי כמה מן הסדרות האהובות בטלוויזיה של השנים האחרונות, כגון וינס גיליגן, יוצר הסדרה "שובר שורות" המופתית והאוורד גורדון, מיוצרי ומפיקי "24" ו-"הומלנד".

 

תיקים באפלה – היום

13 שנה לאחר שהסדרה המקורית הסתיימה, מאלדר וסקאלי צפויים לחבור שוב במיני סדרה חדשה, "תיקים באפלה: התחייה", שצפויה להגיע בתחילת שנה הבאה (2016), וכבר נרכשה לשידור בישראל על ידי חברת  yes. לשמחתם של חובבי "תיקים באפלה", כוכבי הסדרה, דיוויד דוכובני וג'יליאן אנדרסון, ישובו לתפקידיהם האייקוניים, מלווים בשחקנים רבים מן הקאסט המקורי (מיטש פילגי כוולטר סקינר, וויליאם בי. דייויס בתור "האיש המעשן" ועוד) ובאנשי הפקה שעבדו על הסדרה, אי אז בשנות ה-90 העליזות. המיני-הסדרה צפויה להיות משודרת החל מה-24/1/16 בארה"ב, ותשודר על ידי yes במקביל.

פרטי הסדרה החדשה נשמרים בסוד, אך מן הידוע עד כה, "תיקים באפלה: התחיה" אמורה לנוע במקביל לרצף הזמן בעולמנו ולשוב אל הסוכנים מאלדר וסקאלי בימינו אנו, כאשר הם חוקרים את היעלמותה הפתאומית של אישה שנחטפה בעבר על ידי חוצנים (אנט מהינדרו).

לא מן הנמנע שנעימת הסדרה המפורסמת תשוב גם במיני-סדרה, ואם כך, לא מן הנמנע שבשנה הבאה נשמע עוד הרבה צלצולי טלפון אה-לה תיקים באפלה ונחטוף פלשבקים לשנות ה-90.

 

טיזר הסדרה של FOX

https://www.youtube.com/watch?v=YKFxAJ8yH-8

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.