קורות שאנארה – סדרת הטלוויזיה

אוגוסט 1, 2015

 

 קורות שאנארה - סדרות פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

סדרת ספרי שאנארה של סופר הפנטסיה טרי ברוקס יגיעו לטלוויזיה בסדרה של MTV, "קורות שאנארה"

קומיקון השנה היה עמוס כל טוב. זאת הסיבה לכך שגם שבועות אחרי הכנס, עדיין יש חומרים אותם לא פרסמנו עדיין. רבים מכם ודאי כבר יודעים, אבל עבור אלו מכם שלא – ספרי שאנארה של סופר הפנטסיה האמריקאי, טרי ברוקס, צפויים להגיע למסך הקטן בתחילת 2016.

 

קצת על סדרת הספרים

במרכז העלילה של הספר הפותח את הטרילוגיה המקורית של שאנארה, ניצבים שיאה אוהמספורד, חצי-אדם וחצי-אלף, וחבריו. במקום מגוריו בעמק הצל, שיאה יודע מעט מאוד על הצרות שפקדו את שאר העולם. אולם אז, ענק מאיים בשם אלאנון מגיע אל עמק הצל ומגלה לשיאה ששר המכשפים, שכולם חשבו כי מת מזמן, התעורר מתרדמתו ורוקם שוב מזימה להשמיד את העולם. הנשק היחיד שיכול לסייע כנגד כוחו האפל הוא חרב שאנארה, נשק קסום בו יכול להשתמש רק יורש אמתי לבית שאנארה – ואילו שיאה הוא השריד האחרון מן השושלת, והוא התקווה היחידה.

זמן לא רב לאחר מכן, נושא גולגולת, משרת של הרוע עף אל תוך העמק ומנסה להרוג את שיאה. כדי להציל את העמק ויושביו, שיאה בורח ומושך את נושא הגולגולת בעקבותיו…

כך נפתחת סדרת ספרי שאנארה שהחלה בשנות ה-70, ולמעשה, נמשכת עד היום. את הספר הראשון בסדרת שאנארה, "חרב שאנארה" לקח לברוקס הצעיר לא פחות משבע שנים לכתוב. אולם מאמציו נשאו פרי כאשר הספר ראה אור ב-1977 וזכה להצלחה מיידית. הוא הגיע לראש רשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס ושם נשאר במשך חמישה חודשים. העולם אותו יצר ברוקס הושבה לא פעם ל"שר הטבעות" של טולקין, ולא במובן הטוב. סופר הפנטסיה הואשם בגניבה חסרת בושה מיצירתו של הפרופסור האנגלי. מצד שני, כאמור, זה לא מנע מספריו של הסופר לזכות להצלחה עצומה ולקהל קוראים נלהב ונאמן.

 

המעבר למסך

בניגוד ליוצרים אחרים, שהצלחתם נותרה מאחור, במאה ה-20, ברוקס הצליח לשמור על רלוונטיות גם באלף החדש והמשיך למשוך תשומת לב של קוראים ויוצרים כאחד. כך קרה שב-2007 האחים וורנר רכשו את זכויות העיבוד של הסדרה למסך הגדול, בתקווה ליצור פרנצ'ייז המבוסס על עולם שאנארה. אולי היו אלה סרטיו של פיטר ג'קסון שגרמו לאחים וורנר לקבל פיק ברכיים, ואולי לא. אך התוצאה זהה: האולפנים לא הצליחו להניע את ההפקה בתוך שלוש שנים מן הרכישה וזכויותיהם פגו ב-2010.

שנתיים לאחר מכן, ב-2012, חברת Sonar Entertainment רכשו את הזכויות לעולם, לטובת הפקת סדרת טלוויזיה. הפעם ההפקה הצליחה להתרומם. בסוף 2013 הוכרז כי סדרה המבוססת על הספר השני בסדרה, "אבני האלפים של שאנארה", החלה בהפקה עבור MTV, מתוך כוונה שזו תשודר ביולי השנה. בהתחשב בכך שאנחנו בראשון לאוגוסט, ניתן להבין שהתכנית השתנתה. השתנתה אבל לא בוטלה. במהלך פאנל של "קורות שאנארה" בקומיקון, שהתקיים ביולי, נחשף סרטון המציג הצצה ראשונה אל העולם שהוקם לתחייה בניו זילנד (איך לא) ואל הדמויות, כאשר חלק מן השחקנים גם חולקים את דעתם על התוצאה.

 

אתם מוזמנים להתרשם מן התוצאה:

בקרו באתר הרשמי של קורות שאנארה

בקרו באתר הבית של טרי ברוקס

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.