קרמפוס – הסרט

יולי 19, 2015

קרמפוס - סרטי אימה - הספרייה הפנטסטית

בדצמבר הקרוב, לג'נדרי פיקצ'רס יביאו לכם את הקרמפוס, כדי להכניס אתכם לרוח החג, או שתישאו בתוצאות…

לפני יותר משלוש שנים, הקרמפוס כבר התארח בספרייה הפנטסטית. אבל למי שלא היו פה אז, או למי שהספיקו לשכוח, הקרמפוס הוא שד מן הפולקלור של אזור האלפים. מקורו התרבותי ככל הנראה בימים שקדמו לנצרות, אך בדומה לאמונות ומנהגים פולקלוריים ודתיים אחרים, שולב עם השנים בנצרות והחל להיות מזוהה עם ניקולס הקדוש ועם חג המולד. האגדה מספרת כי הקרמפוס הוא שד הרים, אשר בדרך כלל לא מטריד את בני האדם. אך פעם בשנה, הוא יורד מן ההר ומגיע אל יישובי האדם וחוטף ילדים רעים. בגרסתו הנוצרית, הפך הקרמפוס למלווה של ניקולס הקדוש (אתם מכירים אותו בעיקר כסנטה קלאוס) בזמן שהסב החביב בעל הצחוק המתגלגל מעופף במזחלתו מסביב לעולם בערב חג המולד. כידוע, סנטה מחזיק ברשימה מסודרת, בה רשומים כל הילדים שהיו טובים (שמקבלים מתנות) וכל הילדים שהיו רעים (שמקבלים אבן). אך כיאה לאזורי האלפים, שם לא די באבן במתנה. להם יש גם את הקרמפוס, וכאשר שד ההרים מוצא ילד או ילדה שהיו רעים במיוחד, הוא חוטף אותם, מכניס אותם אל תוך שק הגדול ולוקח אותם אתו בחזרה למאורתו, שם סביר להניח שהם הופכים לסעודת חג המולד דשנה במיוחד. אחרי הכול – אף פעם לא חסרים ילדים רעים.

בעבר, פעלו השלטונות והכנסייה באזור אוסטריה ובוואריה להכחיד את העיסוק בקרמפוס, אך בשנים המיתוס זוכה לעדנה מחודשת, ואף מתקיימים מצעדי קרמפוס מסורתיים בשבוע הראשון של דצמבר, מדי שנה. אולי ההתעוררות המחודשת של העניין בשד ההרים, כמו גם העובדה שנמאס לאנשים לחלוטין מסרטי ערפדים ואנשי זאב, היא שגרמה לאולפני לג'נדרי לקחת על עצמם להביא את הקרמפוס למסך הגדול עם קומדיית אימה המבוססת עליו.

 

עלילת הסרט

"קרמפוס" של לג'נדרי פיקצ'רס, סיפור חגיגי ואפל על שד חג המולד, חושף צד מעוות בחג.

כאשר משפחתו הלא-מתפקדת רבה בגלל החגים, מקס הצעיר (אמג'יי אנתוני) מאבד את אמונו בחג המולד ומפנה לו עורף. מה שהוא לא יודע, זה שהמחסור שלו ברוח החג עוררה עליו את זעמו של קרמפוס, כוח דמוני של רוע קדמוני, אשר נחוש בדעתו להעניש את חסרי האמונה.

כל הסיוטים מתעוררים לחיים כאשר האייקונים האהובים של החג מקבלים חיים מפלצתיים משלהם ומטילים מצור על בית המשפחה הסדוקה ומכריחים אותם להילחם זה על חייו של זה, אם הם מקווים לשרוד.

 

 

הקרמפוס ירדוף את המסכים, החל מ: 04.12.2015

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.