כתר הרועים – הספר האחרון בעולם הדיסק

יוני 16, 2015

כתר הרועים - טרי פראצ'ט - הספרייה הפנטסטית
כריכת "כתר הרועים"

בעוד כחודשיים יצא "כתר הרועים", הספר החדש (והאחרון) של "עולם הדיסק", פרי עטו של האיש והאגדה, סר טרי פראצ'ט המנוח.

חובבים רבים של טרי פראצ'ט וספרי עולם הדיסק שלו המתינו לרגע הזה באי רצון ובחשש, אך גם בידיעה שמדובר בהתפתחות בלתי נמנעת – הספר האחרון של פראצ'ט בעולם הדיסק. ובכן, אנחנו עצובים להודיע שהרגע הזה כאן, ושמחים להודיע שהוא עדיין בזמן עתיד.

"כתר הרועים" (תרגום משוער של The Shepherd's Crown) הוא הספר ה-41 והאחרון בעולם הדיסק, אותו המציא סר פראצ'ט המנוח. בניגוד לתחזיות, הספר האחרון פרי עטו של הסופר הפופולרי, יהיה גם האחרון הממוקם בעולם זה, נקודה. בעבר, הכריז פראצ'ט כי בחר בבתו, ריאנה להמשיך בכתיבה אחריו. אך ביום שישי האחרון הודיעה זו כי בכוונתה להוריד את המסך על הסדרה האהובה. באותו מעמד הודיעה כי לא זאת בלבד שלא תמשיך בכתיבת הספרים, אלא שלא תאשר לאיש לעשות זאת.

כשנשאלה ריאנה על ידי מעריץ בנושא, השיבה: "לא. אני אעבוד על עיבודים, ספינאופים, אולי סיפורים מקשרים, אבל הספרים מקודשים לאבא. זהו. עולם הדיסק הוא המורשת שלו. אני אצור את שלי". בכך אולי רמזה פראצ'ט הבת, הסופרת וכותבת קומיקס ומשחקי מחשב בעצמה, כי ברצונה להתוות את דרכה המקצועית האישית, ולא בהכרח להישאר מזוהה רק כממשיכת דרכו של אביה.

בסיכום דבריה שבה והדגישה: "אשוב על דבריי – לא, אני לא מתכוונת לכתוב עוד ספרי עולם הדיסק, או לתת למישהו אחר לעשות זאת". הכרזה זו סתמה את הגולל גם על האפשרות כי עוזרו ויד ימינו של פראצ'ט האב, רוב ווילקינס ימשיך בכתיבה במקומה. כשנשאלה לגבי האפשרות כי עוד יצאו אוספים של כתבים לא גמורים של אביה, השיבה ריאנה כי זה "לא סביר, צר לי".

אם כך, זהו זה. נותרה לנו רק עוד המתנה אחת אחרונה, לצאתו של הספר האחרון בהחלט בעולם הדיסק. כתיבתו של "כתר הרועים" הסתיימה בקיץ 2014, והוא שב לבקר, בפעם האחרונה את טיפני אייקין, המכשפה האהובה בת העשרה, שהייתה מן הדמויות הפופולריות ביותר (גם על ידי פראצ'ט עצמו), ואשר הופיעה גם ב"בני החורין הקטנים", "כובע מלא שמיים", "חרש החורף" ו-"אלבש חצות".

"כתר הרועים" צפוי לצאת ב-01 לספטמבר, 2015.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.