שומרי ההיסטוריה: ספינת לילה אל סין

יוני 15, 2015

שומרי ההיסטוריה: ספינת לילה אל סין - דמיאן דיבן - הספרייה הפנטסטית

שומרי ההיסטוריה: ספינת לילה אל סין, מאת דמיאן דיבן מזמין אתכם למסע במרחב ובזמן, אל אנגליה של שייקספיר ואל סין הקיסרית

סדרת "שומרי ההיסטוריה", מאת דמיאן דיבן, ראתה אור לראשונה ב-2011 והייתה ללהיט בקרב בני הנעורים וחובבי הספרות לנוער. מאז, פורסמה הסדרה בלמעלה מ-40 מדינות ותורגמה ל-26 שפות. הסדרה מגוללת את סיפורו של ג'ייק ג'ונס, המגלה כי הוריו נעדרים – לא רק במקום, אלא גם בזמן, אבודים בהיסטוריה. כדי למצוא אותם, על ג'ייק להצטרף לאחווה סודית הידועה כ"שומרי ההיסטוריה" וחייו משתנים לעד.

"ספינת לילה אל סין" הוא הספר השלישי בסדרה, כאשר שני הספרים הקודמים, "ראשית הסערה" (2011)  ו"סירקוס מקסימוס" (2013), ראו אור אף הם בהוצאת מודן. ההשראה לסדרה, כפי שבדרך כלל קורה עם השראה, הגיעה אל דיבן לגמרי במקרה, מעיון בספר לימוד ישן של היסטוריה. לדברי המחבר, "יום אחד, בזמן שקראתי ב"ההיסטוריה של העולם של המלין" עם האחיין שלי. רגע ה"יוריקה" שלי בא. הספר מיפה באופן דרמטי כיצד תרבויות הובילו מאחת לשנייה והיה מלא בתמונות מרתקות של אימפריות, קרבות, כובשים ומגלי ארצות. חשבתי שהיסטוריה, בכללותה, תהיה העולם הכי מרגש להציב בו את סדרת ההרפתקאות שלי". השאר – סילחו לי על משחק המילים – הוא היסטוריה.

 

על המחבר

מבירור קצר על המחבר, ניתן להתחיל להבין מדוע הסדרה הייתה להצלחה שכזו. דיבן עבד כתסריטאי בסרטים מוכרים רבים, ביניהם "פאנטום האופרה" ו"חתול במגפיים" (הספינאוף של שרק), ואף שיתף פעולה עם תסריטאים מוכרים אחרים.

כמו כן, מסתבר שדיבן הוא חוקר בלתי נלאה ומקפיד לבצע מחקר מדוקדק עבור כל ספריו. בזמן כתיבת הספר השני של "שומרי ההיסטוריה", שכר דירה ברומא. עבור ספרו החדש (שראה אור באנגלית ב-2014), נסע לסין.


תקציר העלילה (מגב הכריכה)

האי מון סן מישל כמרקחה. חתונה מרגשת של שניים מבכירי שומרי ההיסטוריה נקטעת בבת אחת בנסיבות טראגיות. בו-בזמן, חדשות מזעזעות מחייבות את המפקדת, גליאנה גתה, לשלוח שלושה שומרי היסטוריה מסע בזמן מסוכן מאין כמותו.

אויבם המר והמרושע הוא שי שיאנג, המאיים להחריב את הקשרים הנרקמים בין מזרח ומערב ולחרחר מלחמת עולם נוראה. במרוץ מסחרר נגד השעון מגיעים הסוכנים הצעירים אל האי של שי שיאנג ונקלעים לקרב אימתני שתוצאותיו יהיו מדהימות, לטוב ולרע. האם יתגלה מה עלה בגורלו של פיליפ דג'ונס, אחיו של ג'ייקי? והאם נבואתו הקודרת של מגיד העתידות המסתורי תתגשם?

 

 

האתר הרשמי של שומרי ההיסטוריה

שומרי ההיסטוריה: ספינת לילה לסין

ספר 3 בסדרת שומרי ההיסטוריה

מאת דמיאן דיבן

תרגום מאנגלית: נעה סמלסון

הוצאת מודן (2015)

295 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.