קדימון ג'ונתן סטריינג' ומר נורל פורסם

אפריל 26, 2015

ג'ונתן סטריינג' ומר נורל - סדרות פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

מיני הסדרה, "ג'ונתן סטריינג'" ומר נורל קרובה מתמיד. בואו לצפות בקדימון האפלולי ומלא הקסם ששוחרר לרשת

אחרי המיני סדרה של "ג'ונתן סטריינג' ומר נורל", המובוססת על ספרה של סוזנה קלארק, אנו עוקבים כבר שנתיים. כעת, הסדרה, אותה מביים טובי היינס ומפיק ניק הירשקורן, נמצאת כבר ממש מעבר לפינה וצפויה להיות משודרת בקיץ הקרוב.

לאחר שבדצמבר הבאנו לכם הצצה ראשונית קצרה, מגיע הקדימון המלא. בינינו, זה עדיין לא זה, והקדימון עדיין לא משקף קמצוץ מן האפלוליות והקסם שבעלילה, אך כן ניתן לראות כבר את הפירוש העיצובי של כמה מן הדמויות המרכזיות.

 

עלילת הסדרה

בראשית המאה ה-19 אנגליה כבר לא מאמינה בקסם מעשי. מר נורל המתבודד (אדי מארסן) מהרטפיו אבי מדהים את העיר יורק כאשר הוא גורם לפסלים של הקתדרלה של יורק לנוע ולדבר. עם מעט שכנוע ועזרה ממשרתו, צ'ילדרמס (אנזו קילנטי), הוא עובר ללונדון כדי לעזור לממשלה במלחמה נגד נפוליאון. שם, נורל מזמן בן-פיות (וורן) כדי להשיב את הליידי פול (אנגלרט) מן המתים, ופותח מבלי להתכוון פתח לפורענות גדולה…

ג'ונתן סטריינג' (ברטי קרבל) הוא אציל שובה-לב, עשיר ושחצן. בעוד הוא מנסה לזכות בידה של אהובת לבו, ארבלה (ריילי), הוא פוגש את הקוסם מרחוב ת'רדנידל, וינקולוס (פול קאי), אשר אומר לו שהוא נועד להיות קוסם גדול. בתחילה, סטריינג' המזועזע והמוטרד מבטל את הטענות, אך סקרנותו גוברת עליו, ובניסיון למצוא מקצוע שיתאים לו, מנסה לבצע קסם מעשי…

רוצים להתכונן לסדרה? בישראל, ראה "ג'ונתן סטריינג' ומר נורל" אור בהוצאת ינשוף וכתר, בתרגומה הנפלא של ורד טוכטרמן, כבר ב-2007. צריך רק לעיין בספר בשביל להבין שהוא לא מסוג הספרים שעושים למתרגמים חיים קלים. הוא פורסם בארץ בשני הכרכים, שחור ולבן, בשל אורכו הרב. לא כולם מוצאים אותו כחומר קריאה קל, אבל עבור מי שצולח אותו, הוא מאוד מתגמל!

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.