גרים – עונה 3

דצמבר 20, 2014

גרים - סדרות פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

דרמת הפנטזיה המצליחה של NBC, "גרים", תשוב לעונה שלישית בישראל ותשודר בהוט, החל מינואר הקרוב.

 

שלוש שנים חלפו מאז התייחסנו לאחרונה לסדרת הפנטזיה, "גרים" ("Grimm") של רשת "NBC" ו-"Universal", המשלבת בין עולם המעשיות והאגדות לדרמה משטרתית. להזכירכם, הסדרה נוצרה על-ידי דיוויד גרינבליט וג'ים קוף ("באפי ציידת הערפדים", "אנג'ל") בשיתוף עם השחקן זוכה ה"אמי" שון הייז ("וויל וגרייס") וסטיבן קרפנטר ("הנוכל המבריק").

 

במרכז הסדרה עומד ניק ברקהרדט (דיוויד ג'יאנטולי), חוקר מקרי רצח במשטרת פורטלנד, שמגלה שהוא נצר לקבוצה אזוטרית  ונושנה של ציידי מפלצות הנקראים 'גרים', ומטרתם לשמור על איזון בין האנושות ובין היצורים המיתולוגיים של העולם (המבוססים על מעשיות האחים גרים ושאר אגדות ומשלים מרחבי העולם). בעודו מנסה להתמודד עם ייעודו החדש, להסתירו ולאזן בינו ובין עבודתו כחוקר משטרתי, הוא מוכרח לנווט את דרכו בעולם הקסם שלומד על קיומו ולהתעמת עם יצורים מסוכנים וזדוניים וכוחות גדולים, להם תכניות משלהם.

אם לומר את האמת, לא התרשמתי יתר על המידה מן העונה הראשונה ונטשתי אותה די במהירות. המודל העלילתי נראה אמריקאי, תבניתי וצפוי מדי, הקונספט לעוס והביצוע הזכיר מדי את באפי, רק בלי הכריזמה של שרה מישל גלר. בדומה לסדרות רבות בשנים האחרונות, גם "גרים" פשוט התקשתה להתבסס ולמצוא את הטון הנכון, שדרוש כדי לתפוס את הקהל ולבלוט בטבלת השידורים. אז למה אנחנו שוב שמים לב אל "גרים"?

ובכן, מסתבר מאז נטשנו אותה נראה שהסדרה דווקא עשתה חייל. 8.8 מיליון איש צפו בפרק הבכורה של העונה השלישית, ועם 8 מיליון צופים בממוצע הפכה העונה למצליחה בתולדות הסדרה. לאור הנתונים הללו, בחרה רשת הכבלים TNT לרכוש את זכויות הסינדיקציה של "גרים", ורשת NBC החליטה לחדש אותה לעונה רביעית, שעלתה לאחרונה בארה"ב. כמו כן, הייתה הסדרה מועמדת לפרס ה"אמי", ואף פרצה מן הטלוויזיה אל הדפוס, עם יציאת חוברת קומיקס ושלושה ספרים בהשראתה.

 

לאור כל זאת, החליטה גם חברת HOT לשוב ולשדר את הסדרה עבור קהל הצופים הישראלי. גרים עונה 3 תתחיל ב-1 לינואר, בימים ראשון – חמישי, בשעה 19:45, בערוצים HOT Zone וחינם ב-HOT VOD. האם היא תצליח יותר ותתפוס את מקומה בקרב הסדרות הפופולריות האחרות? נחכה ונראה.

 

טיזר לעונה החדשה (לא לראות אם לא הגעתם לסוף עונה 2 ולא בא לכם על ספוילרים)

https://www.youtube.com/watch?v=hIwy0BcGruM

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.