שיר הסיום של "ההוביט: קרב חמשת הצבאות"

נובמבר 22, 2014

ההוביט: קרב חמשת הצבאות - שיר הסיום - הספרייה הפנטסטית

בואו לראות את הווידיאו של שיר הסיום, אשר יחתום את "ההוביט: קרב חמשת הצבאות", את טרילוגיית "ההוביט" וכנראה גם את סרטי טולקין של ג'קסון

הפסקולים של "שר הטבעות" ושל "ההוביט" כבר מזמן הפכו לקלסיקה בקרב חובבי המוסיקה מהסרטים. מתוך אלה, שירי הסיום הם סוג של דובדבן על הקצפת. לכבוד הסרט האחרון בטרילוגיית "ההוביט", העניק פיטר ג'קסון את הכבוד של ביצוע השיר האחרון לבילי בויד, אשר גילם את דמותו של פיפין, או בשמו המלא – פרגרין טוק, בסרטי "שר הטבעות". בויד מצטרף אל שורה של אמנים מרשימים למדי, בהם: אניה, ביורק, אנני לנוקס, ניל פין ואד שירן. בחירה מפתיעה, משהו, אבל כשנזכרים בביצוע ובלחן של בויד לשיר, "קצה הלילה", אותו שר פיפין לדנת'ור, בסרט "שיבת המלך", היא נראית כבר פחות מוזרה.

ואכן, שיר הסיום של "ההוביט: קרב חמשת הצבאות", שנקרא "הפרידה האחרונה" (The Last Goodbye), שוחרר לרשת לפני כשבוע-שבוע וחצי ונשמע מצוין. אתמול הגיע גם הוווידיאו הרשמי המלווה את שירו של בויד. מה בער לג'קסון לשחרר כך את שיר הסיום, עוד לפני שהסרט הגיע לאקרנים? ובכן, לפי רמות הרגש שעולות מן השיר ומן הווידיאו המצורף, מדובר בפנייה טהורה אל הרגש. נראה כי הבמאי, בדומה לת'ורין, מלך הגמדים, מבקש לרכז את הצופים וללכת בעקבותיו עוד פעם אחת אחרונה. אם לומר את האמת, לא אהבתי במיוחד את מה שג'קסון עשה לספרו המקסים והתמים של טולקין. אבל אני מודה שקשה להישאר אדיש לקליפ.

האזנה וצפייה מהנה!

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.