מגדלי חצות – מחזור כישור הזמן

אוגוסט 13, 2014

מגדלי חצות - מחזור כישור הזמן - הספרייה הפנטסטית

באיחור לא כל כך אלגנטי, אנו מגיעים לכתוב על "מגדלי חצות" הספר השני בטרילוגיית זיכרון האור של כישור הזמן

ג'יימס אוליבר ריגני הבן, או כפי שאתם מכירים אותו, ככל הנראה – רוברט ג'ורדן, המחבר המקורי של "כישור הזמן" לא עשה דברים בקטן. מסופר כי לימד את עצמו לקרוא כבר בגיל ארבע, וכי את ספריהם של מארק טווין וז'ול ורן קרא כבר בגיל חמש. הוא שירת פעמיים בווייטנאם וזכה בלא פחות מארבעה עיטורים, שניים מתוכם על אומץ לב. לאחר מכן, בגיל 36, החל לכתוב את סדרת הספרים שתלווה אותו עד יום מותו –  מחזור כישור הזמן.

הספר הראשון בסדרה ראה אור ב-1990 וזכה להצלחה אדירה. אולם ההצלחה של הסדרה לא באה בלי עוקץ, מסוים – היקפה האדיר הציב את מעריציו המתרבים בסיטואציה מורטת העצבים של המתנה אינסופית בין ספר אחד למשנהו. מה שהתחיל כסדרה שתוכננה לכלול "רק" שישה ספרים, הפך לסדרה העומדת כיום על ארבע-עשר ספרים – וגם אלה לא בדיוק דקים. כאשר נודע ב-2006 כי מצבו הבריאותי של הסופר מידרדר וכי הוא סובל ממחלה לב סופנית, גם המעריצים החסירו כמה פעימות, ודאגו הן לסופר האהוב והן לגורלה של הסדרה. במידה לא מבוטלת אחראי ג'ורדן, שלא באשמתו, לחששות וללחצים הדומים המופנים כלפי סופר הפנטסיה, ג'ורג' ר.ר. מרטין, לשמור על בריאותו ולסיים את הסדרה לפני  שילך לעולמו.

למרות רצונו העז לנצח את הסטטיסטיקה ולחיות מספיק כדי לסיים את סדרת כישור הזמן, נפטר ג'ורדן שנה בלבד לאחר שנודע על מחלתו. מסופר כי המשיך לכתוב ממש כמעט עד למותו. כיוון שידע הסופר שימיו ספורים, הכין רשימות מפורטות לגבי תכניותיו לסיום עלילת הספרים. למרבה הצער, מותו הצדיק את "תכנית הגיבוי" שהכין. אלמנתו, של ג'ורדן, הארייט  מקדוגל, בחרה בברנדון סנדרסון לסיים את הכתיבה, לאחר שקראה את "האימפריה האחרונה:", הספר הראשון בטרילוגיית "הערפילאים".

הן ספרי "כישור הזמן" של ג'ורדן והן טרילוגיית "הערפילאים" של סנדרסון ראו אור, בעברית, בהוצאת אופוס במרוצת השנים. כעת, בהתאם למסורת ממושכת זו, ראה אור "מגדלי חצות", הספר השני בטרילוגיית "זיכרון האור", הטרילוגיה המסכמת של "כישור הזמן". הספר תורגם על ידי צפריר גרוסמן, ומפאת עוביו הרב, יצא בשני כרכים, בני למעלה מ-400 עמודים, כל אחד. יציאת הספר השני מקדמת אותנו צעד נוסף לקראת קצה הסופי של הסדרה האהובה.

 

עלילת הספר (מגב הכריכה)

הקרב האחרון התחיל.

חותמי כלאו של אדון האופל מתפוררים. התבנית עצה נפרמת וצבאות הצל התחילו לצאת מהמיצרים. השמש שוקעת על העידן השלישי.

פרין אייברה נרדף על-ידי רוחות העבר: הגלימות הלבנות, טובח הזאבים ואחריות המנהיגות. באותו זמן, אויב בלתי נראה מהדק ללא הרף את הלולאה סביב צווארו. כדי להיחלץ מהצרה, עליו לחפש תשובות בטל'ארנ'ריוד ולמצוא דרך לשלוט בזאב המשתולל בתוכו או לאבד את עצמו לנצח.

מאט קוטון מתכונן לאתגר הקשה ביותר בחייו. היצורים שמעבר לשערי האבן – האלפינים והאילפינים – בלבלו אותו, התגרו בו הותירו אותו תלוי על עץ, ממלאים את זיכרונותיו בחייהם של אחרים. הוא קיווה כי המפגש האחרון שלו איתם יהיה האחרון, אך הכישור טווה כאשר יאווה. הגיע הזמן לרקוד שוב עם נחשים והשועלים ולשחק במשחק שאי אפשר לנצח בו. מגדל גנג'י ממתין וסודותיו יחשפו את גורלה של ידידה אבודה.

כישור הזמן סובב לו, וכל אשר היה וכל אשר יהיה, עלול ליפול תחת צלו של האופל.

"מגדלי חצות" הוא הספר השני בטרילוגיית "זיכרון האור", הטרילוגיה החותמת את סדרת "כישור הזמן". לאחר מותו של רוברט ג'ורדן, הסופר המיתולוגי של הסדרה, נשכר ברנדון סנדרסון, הכוכב העולה בשמי הפנטזיה ומחבר סדרת רבי המכר "הערפילאים" להשלים את הסדרה. הספר זינק מיד לראש רשימת רבי המכר.

הסוף מתקרב. דוביא'אנדי סא טוביה סגאין. הגיע הזמן לגלגל את הקוביות.

 

בקרו באתר החובבים המרכזי של מחזור כישור הזמן

בקרו באתר הבית של ברנדון סנדרסון

מגדלי חצות (Towers of Midnight)

טרילוגיית זיכרון האור

סדרת מחזור כישור הזמן

מאת: רוברט ג'ורדן וברנדון סנדרסון

תרגום מאנגלית: צפריר גרוסמן

אופוס (2014)

כרך I: 493 עמודים

כרך II: 492 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.