ג'ק ולב שעון הקוקייה

אוגוסט 13, 2014

ג'ק ולב שעון הקוקייה - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

אחד מסרטי האנימציה היפים והמסקרנים של 2013 עומד לצאת באנגלית בארה"ב

בספטמבר השנה צפוי לצאת בארה"ב אחד מסרטי האנימציה היפים והמסקרנים של 2013 – ג'ק ולב שעון הקוקייה. ניתן לקוות כי הסרט יזכה גם להקרנה מקומית בישראל, אבל גם אם לא, הרי שזה נראה סרט אותו חובבי אנימציה ואווירה ויקטוריאנית-גותית לא ירצו לפספס. למרות שמדובר בסרט אנימציה ממוחשבת, המראה שלו שונה ממרבית הסרטים שראיתם במדיה זו. במידה רבה, הסרט מזכיר במראהו את עבודותיו המורבידיות הנפלאות של האמן בנג'מין לקומב.

הסרט הופק בצרפת, על ידי וירג'יני סילה ולוק בסון, ובוים על ידי סטפן ברלה ומתיאס מלזיו. הוא מבוסס על ספר צרפתי בשם La Mécanique du cœur.  הספר נכתב על ידי מלזיו, שהוא גם הזמר של להקת הרוק הצרפתית דיוניסוס, שגם הקליטה אלבום על הסיפור. כך עשתה היצירה את דרכה מן הספרות אל המוסיקה ואז גם לקולנוע, כאשר הזכויות לעיבוד נרכשו על ידי לוק בסון.

 

עלילת הסרט (בתרגום חופשי)

השנה היא 1874, ובסקוטלנד, נולד ג'ק ביום הקר ביותר אי-פעם. בגלל הקור הנורא, לבו חדל לפעום. המיילדת האחראית באדינבורו מוצאת דרך להציל אותו על ידי החלפת לבו עם שעון קוקייה. לכן הוא נשאר תחת פיקוחה של וטיפולה של המיילדת. אבל אסור לו לכעוס או להתרגש מדי, כיוון שהדבר עלול לגרום לשעון להפסיק לעבוד ולסכן את חייו. גרוע מכך, כאשר הוא מתבגר, עליו להתמודד עם העובדה כי אסור לו להתאהב, כי גם זה עלול לסכן את לבו העדין.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.