לנצח – המלצה

יולי 2, 2014

לנצח - אליסון נואל - הספרייה הפנטסטית

המלצתה של אורי שגב בת ה-12 על "לנצח", הספר הראשון בסדרת "בני האלמוות", מאת אליסון נואל

הספר "לנצח" הוא הראשון בסדרת "בני האלמוות", סדרה בת שישה ספרים, שנכתבה על ידי הסופרת אליסון נואל. הספר פורסם בעברית בשנת 2011, בהוצאת הקיבוץ המאוחד, בתרגומה של נילי לוי.

 

העלילה

הספר מגולל את קורותיה של אוור (Ever), נערה בת 16 שחייה משתנים ביום גורלי אחד, בו היא נקלעת עם משפחתה לתאונת דרכים, אותה רק היא שורדת. אחרי התאונה, מגלה אוור שהיא רואה הילות מוזרות סביב אנשים ושומעת את כל מחשבותיהם. היא עוברת להתגורר עם דודתה, ונאלצת להתמודד עם מצבה החדש. היא כבר לא מקובלת, ומסתגרת בתוך עצמה בניסיון להיפטר מהכוח שנגלה אליה.

אבל יום אחד, הכול משתנה. אל בית הספר שלה מגיע נער חדש, מסתורי ויפה תואר, אשר משתיק את קריאת המחשבות וההילות שאוור רואה סביבה. הנער חסר כל הילה, ואוור אינה מצליחה לקרוא את מחשבותיו. היא מנסה לחקור את הנער, אך לא מוצאת תשובות לשאלות בנוגע לעברו ולחייו. הדבר היחיד שהיא יודעת, זה שהיא אוהבת אותו.

 

"לנצח" הוא ספר מרגש, מותח, מלא אהבה, זיכרון, כאב, וכמובן פנטזיה. אהבתי מאוד את המתח שמתעצם עוד ועוד במהלך הקריאה, את השאלות שלא מצאתי עליהן תשובה עד תום הקריאה, וכמובן את הפנטזיה חסרת המעצורים שמתלווה לסיפור בהרמוניה מושלמת של מילים ומשפטים עוצרי נשימה.

 

זהו ספר שחובבי הפנטזיה בהחלט ייהנו ממנו, וישאבו ממנו השראה רבה. הספר מתאים בעיקר לנוער, אך יכול להיות נפלא גם לגילאי +12. מומלץ לקרוא ולהישאב אל תוך עולם הפנטזיה המדהים שכולנו אוהבים.

 

לנצח (Evermore)

סדרת בני האלמוות (The Immortals)

מאת: אליסון נואל

תרגום מאנגלית: נילי לוי

הוצאת הקיבוץ המאוחד (2011)

320 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.