אלים ולוחמים – מחוץ למעגל

יוני 12, 2014

אלים ולוחמים: מחוץ למעגל - מישל פייבר - הספרייה הפנטסטית

ראה אור בסדרת מרגנית של זמורה-ביתן: מחוץ למעגל, הספר הראשון בסדרת אלים ולוחמים, מאת מישל פייבר

סדרת מרגנית של זמורה ביתן ידועה כבר שנים רבות כמקור מצוין לספרי איכות לילדים ולנוער. במרוצת השנים, המראה הייחודי של ספרי הסדרה, כמו גם רגשות הנוסטלגיה כלפי הספרים האהובים, הפכו אותם לפריטי אספנות. אמנם מאז אותם ימים ראשונים ספרי מרגנית שינו את מראם, והם כבר לא מגיעים באותה כריכה קשה ועיצוב אחיד, אך עורכיה עדיין ממשיכים להביא כותרים מושכים ומרתקים, שרבים מהם משתייכים אל ז'אנר הפנטסיה.

כזהו הספר, "מחוץ למעגל", מאת מישל פייבר, הספר הראשון בסדרת "אלים ולוחמים". פייבר, הסופרת הבריטית, זכתה לראשונה לפרסום משמעותי עם סדרת "דברי ימי האופל", ושלושה מתוך ששת ספרי הסדרה אף ראו אור בהוצאת כתר ספרים. כעת, כאמור, מגיעה אלינו סדרה חדשה של המחברת, הפעם בהוצאת זמורה-ביתן בתרגומה של יעל אכמון. אל תתנו לתקציר ולכריכה לבלבל אתכם – זהו לא עוד "פרסי ג'קסון".

 

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

הילאס הוא בסך הכול ילד, אבל הוא יודע בוודאות שלושה דברים:

האלים קיימים

הקסם אמיתי

מישהו רוצה להרוג אותו

הילאס בורח לבדו כדי להציל את חייו, כדי למצוא את אחותו שנחטפה. מסעו ייקח אותו על פני ההרים העוינים והים הבוגדני של יוון העתיקה.

חברתו היחידה היא ילדה נמלטת. מדריכו היחיד הוא דולפין פרא. ואויביו הרצחניים הולכים ומתקרבים.

 

מחוץ למעגל הוא הספר הראשון בסדרת הרפתקאות מכשפת, המתרחשת ביוון בעידן הברונזה המסתורי של מלחמות שבטים, אלים הפכפכים וקסם עתיק.

 

על המחברת

חייה של מישל פייבר מעניינים לא פחות מספרה החדש. פייבר נולדה ב-1960 במזרח אפריקה. בגיל שלוש עברה עם משפחתה לאנגליה. כילדה קטנה העריצה את ספרי "המומינים" של טובה יאנסן, וכבר בגיל חמש כתבה את סיפורה הראשון. למרות ההתחלה המוקדמת, היה זה חרם כיתתי ממושך שחוותה בגיל ההתבגרות שגרם לה לבלות זמן רב בעולם הדמיוני שבדתה וגרם לה להישבע שתגדל להיות סופרת.

בבגרותה החלה לעבוד במשרד עורכי דין, אך היא לא שכחה את חלום ילדותה ופרשה כדי לממש אותו. הסדרה הראשונה שכתבה, "דברי ימי האופל", הביאה לה פרסום נרחב בעולם, והיא תורגמה ל-35 שפות.

במסגרת המחקר לסדרת "אלים ולוחמים" יצאה פייבר למסע בקוטב, שחתה עם לווייתנים ונתקלה בחזירי בר ובזאבים. תקרית מפתיע בשביל שומם בדרום קליפורניה הפגישה אותה עם דובה שחורה ושני גוריה. לדבריה, באותו הרגע הרגישה כיצד היא שבה, ברגע אחד, ליערות הפרהיסטוריים, שם אלפי שנות תרבות אבדו את משמעותן והיא הבינה את המשמעות של להיות טרף.

 בקרו באתר הבית של מישל פייבר

מחוץ למעגל

סדרת "אלים ולוחמים" (Gods and Warriors)

מאת מישל פייבר

תרגום מאנגלית: יעל אכמון

זמורה-ביתן, סדרת "מרגנית" (2014)

272 עמודים

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.