הדוב פדינגטון בדרך למסך הגדול

מרץ 7, 2014

פדינגטון הדוב - סרטים לכל המשפחה - הספרייה הפנטסטית

גיבור ספרי הילדים הקלסיים של מייקל בונד, "הדוב פדינגטון" יצא בקרוב להרפתקה על המסך הגדול

לא הרבה ילדים מכירים את הדוב פדינגטון בימינו. אבל פעם-פעם, מה שנקרא – במחצית השנייה של המאה ה-20, הוא היה אהוב ומוכר מאוד על ידי מיליוני ילדים ברחבי העולם, והעניק תחרות לא רעה לדובי בריטי אחר, הלוא הוא פו הדוב. בניגוד לזה האחרון, פדינגטון הסיפורי הוא דוב אמתי מפרו, אשר עושה את דרכו לאנגליה, כאשר דודתו הזקנה לא מסוגלת לטפל בו עוד. הדוב מגיע לתחנת פדינגטון בלונדון, ושם נמצא על ידי משפחת בראון, שמחליטה לאמץ אותו. המשפחה מחליטה לקרוא לו על שם התחנה בה נמצא, והשאר, כמו שאומרים, הוא היסטוריה. לימים, כיכב הדוב בספרים רבים, פרי עטו של בונד, בספרי תמונות, ספרים ללימוד קריאה, סדרת טלוויזיה, הצגות ומספיק מרצ'נדייס שהיה גורם לג'ורג' לוקאס בעצמו לסבול מתחושות נחיתות.

אבל השנים חלפו והצלחתו של פדינגטון דעכה, עד שכיום הוא בעיקר ליין של דובים מעוצבים להפליא, שעולים הרבה-הרבה יותר מדי בהית'רו ובחנויות צעצועים מובחרות. ודווקא כשנראה כאילו פדינגטון עומד להינטש, כמו… ובכן, כמו דובי ישן, נראה שהגיעה הזדמנותו לשוב אל אור הזרקורים. בנובמבר הקרוב, יצא הדוב פדינגטון להרפתקה, בתקווה לכבוש דור חדש של חובבים. אם לשפוט לפי התמונות ולפי הקדימון שפורסם לפני מספר ימים, מבוגרים יראו אותו בשביל הנוסטלגיה והקסם הישן והטוב, ילדים יראו אותו בגלל מראהו המכמיר והסיפור שובה הלב, והפרנצ'ייז האהוב יזכה לחיים מחודשים.

בסרט החדש, אשר צפוי לצאת בעונת חג המולד הקרובה, יככבו בין השאר קולין פירת' שייתן את קולו לפדינגטון וניקול קידמן בתור מיליסנט המרשעת, אשר נחושה בדעתה לפחלץ את הדוב הקטן. הצוות שמאחורי הקלעים כולל את הבימאי פול קינג והמפיק דייויד היימן (הארי פוטר).

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.