הבן השביעי – קדימון ופוסטר ראשונים

יולי 19, 2013

הבן השביעי - סרטי פנטזיה ב-2014

בשקט בשקט, בלי ששמתם לב, סרט הפנטסיה, "הבן השביעי", כבר מפרסם קדימון ראשון ועתיר אקשן

הסרט "הבן השביעי", בבימויו של ידי סרגיי בודרוב, מבוסס על הספר "שוליית הצל", הספר הראשון בסדרת ספרי הפנטסיה של ג'וזף דילייני (הוצאת כתר, 2008). כאשר יצא הספר בעברית, לא זכה להצלחה מסחררת, מה שמסביר, אולי, מדוע לא תורגמו שאר הספרים בסדרה. בחו"ל, לעומת זאת, הייתה הסדרה מספיק מצליחה בשביל למנות 12 ספרים (בדצמבר צפוי לצאת הספר ה-13), וכאמור סרט.

מזלה של סדרת הספרים עשוי להשתנות, כעת, עם צאתו של סרט הוליוודי, בו משחקים כמה שחקנים מוכרים, ביניהם ג'ף ברידג'ס (טרון, איירונמן), ג'וליאן מור (פארק היורה, חניבעל) ובן ברנס (המסע בדורך השחר, תמונתו של דוריאן גריי). הפקת הסרט לא לוותה ברעש תקשורתי רב, מה שהפך את הקדימון והפוסטר החדשים, שיצאו לכבוד קומיק-קון, להפתעה נעימה.

הבן השביעי - סרטי אגדות - הספרייה הפנטסטית
פוסטר הסרט – לחצו להגדלה

אם להודות באמת, מן התו הראשון המתנגן ברקע, הקדימון בעיקר מזכיר את "התנגשות הטיטאנים" הכושל ואת "הנזל וגרטל: ציידי מכשפות" הכושל לא פחות. קשה גם לעקוב אחר מספר הקלישאות שמופיעות רק במשך שתיים וחצי הדקות שלו. ובכל זאת… ובכל זאת… יש פה בהחלט פוטנציאל לסרט פנטסיה כיפי.

תקציר העלילה (בתרגום ישיר מאתר הסרט)

בעידן שחלף לפני זמן רב, ישנו רוע שעומד להצית מחדש את המלחמה בין כוחות העל-טבעי לבני האדם. מסטר גרגורי (ג'ף ברידג'ס – טרון, ביג לבובסקי) הוא אביר אשר כלא את המכשפה רבת העוצמה, אימא מלקין (ג'וליאן מור), לפני מאות שנים. אבל כעת היא ברחה והיא מחפשת נקמה. אימא מלקין מזמנת את משרתיה מכל התגלמות, ומתכוננת לשחרר את זעמה הנורא על עולם שאינו חושד בדבר. רק דבר אחד עומד בדרכה: מסטר גרגורי.

בפגישה מחודשת וקטלנית, גרגורי פוגש פנים מול פני את הרוע שתמיד פחד כי ישוב ביום מן הימים. יש לרשותו רק עד הירח המלא הבא לעשות את מה שבדרך כלל דורש שנים: להכשיר שולייתו החדש , טום וורד (בן ברנס – הנסיך כספיאן מ"מסע בדורך השחר"), כדי להילחם בקסם אפל שלא נראה כמותו. תקוותו היחידה של האדם תלויה בבן השביעי של הבן השביעי.

אז, מה דעתכם/ן? האם תתנו צ'אנס לבן השביעי, או שמזלו יאזל בקופות?

בקרו באתר הסרט "הבן השביעי".

בקרו באתר הבית של ג'וזף דילייני.

 

בכורה עולמית: 17.01.2014

בכורה בארץ: פרטים יעודכנו בהמשך

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.