עולם המראה של קורנליה פונקה

אפריל 26, 2013

עולם המראה - קורנליה פונקה - הספרייה הפנטסטית

בואו לבקר ב"עולם המראה" של קורנליה פונקה, עם האפליקציה החדשה של אייפד.

גויל - עולם המראה - הספרייה הפנטסטית
השפעת מגעו של גויל

סדרת ספרי הנוער, "עולם המראה", מאת הסופרת רבת-המכר קורנליה פונקה לא נודעה עדיין בארץ, אלא בקרב קוראי אנגלית מועטים. אבל בחו"ל, הספרים זוכים להצלחה לא מבוטלת, וכבר יצאו שניים, מתוך חמישה שתוכננו – Reckless (חסר-זהירות) ו-Fearless (חסר-פחד). כעת, מגיעה גם אפליקציה המבטיחה להיות מרהיבה ולהעיר את עולם הפנטסיה האפל והחדש של פונקה לחיים.

ספרי "עולם המראה" מתרחשים בעולם פנטסטי המזכיר את מעשיות האחים גרים ומתרחש בתקופה המקבילה למאה ה-19. הגיבור של פונקה, ג'ייקוב רקלס עובר מבעד למראת קסמים ומוצא עצמו בעולם אחר, עולם קסום בו מכשפות אוכלות ילדים, עוגים מפחידים באמת, פיות אפלות מטילות לחשים מסוכנים ומגעו של גויל יכול להפוך את עורו של אדם לאבן. היצירה עתירת הפרטים דורשת בחינה עמוקה: איך עוברים לעולם המראה? מיהו החייט ולמה כולם חוששים מפניו, והאם למכשפות יש מתכונים להכנת ילדים, או שהן מאלתרות בכל ארוחה?

תשובות לכל השאלות הללו ורבות אחרות, ניתן למצוא באפליקציה החדשה באייפד מבית היוצר של קורנליה פונקה וחברת מירנדה. אין המדובר בספר דיגיטלי, או במשחק, אלא בהמשך של העולם אותו יצרה המחברת בספריה, המעורר לחיים דמויות, סיפורי רקע המופיעים בשני הספרים שיצאו בסדרה עד כה.

כך, למשל, המשתמשים באפליקציה יכולים למצוא, בין השאר, מספר רב של מתכונים פרי עטן של מכשפות אוכלות-ילדים, לגלות כיצד הפך ג'ייקוב רקלס לצייד-אוצרות וכיצד המורה הרוחני שלו, אלברט שנוט איבד את זרועו על ידי עוג. עוד אטרקציות באפליקציה כוללות תיעוד מפורט של סוגי העוגים, מדריך בוטני של צמחי מקסם ועוד.

נשאלת השאלה, האם מבקרים שאינם מכירים את ספרי "עולם המראה" יכולים ליהנות מן האפליקציה? ובכן, סביר להניח שכן, כיוון שלדברי חברת מירנדה, אף על פי שהאפליקציה מציעה מגוון אפשרויות לאינטראקציה, הדגש היה בראש ובראשונה על סיפורו של הסיפור, כך שהאלמנטים האינטראקטיביים ישרתו אותו במקום להיות אסתטיים, בלבד.

עם הפעלת האפליקציה, המבקרים נתקלים במראה קסומה. הקשה על המראה מעבירה אותם אל עולם המראה, בו הם מוצאים עצמם בבר-העוגים, מקום טחוב ולא מזמין, אותו הם יכולים לחקור ולמצוא בו שלל פריטים מעניינים שיובילו אותם לסיפורים שונים, מעוצבים בקפידה, ובחלקם אף משולבים עם קריינות בקולה של פונקה עצמה.

פונקה, מבחינתה, כבר מזמן רצתה להעניק לקוראיה הצצה אל העולם אותו יצרה, כפי שדמיינה אותו בראשה. "אני גם מאיירת. אני רואה את עולמות הסיפורים שלי די בבירור, אבל איורים בספרים כבר אינם בשימוש נפוץ כפי שהם היו במאה ה-19", אמרה פונקה בהודעה שהכריזה על יציאת האפליקציה.

ובכן, אם הכול יעבוד כשורה והאפליקציה החדשה תהיה הצלחה, שיתוף הפעולה הראשון בין פונקה ובין חברת מירנדה לא יהיה האחרון. למעשה, לדברי מתיו קולן, ממקימי החברה, ישנן תכניות להקים הוצאה דיגיטלית בשיתוף עם המחברת, כדי להביא עוד מיצירותיה אל העולם הדיגיטלי.

אז, האם תרצו לקפוץ לבקר בעולמות הדמיון של קורנליה פונקה?

האתר הרשמי של "עולם המראה"

בינתיים, כדי להיכנס לאווירה, צפו בקדימון של Reckless, הספר הפותח את הסדרה:

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.